۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84648343
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرانه تخت‌های اورژانس در کردستان از میانگین کشوری بالاتر است

سنندج- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در استان، ۲۶.۳ تخت اورژانس در اختیار داریم که نسبت به میانگین کشوری(۲۳.۲) بیشتر است.

به گزارش ایرنا، دکتر صدیق جدیدالاسلامی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به شاخص‌های عملکرد بیمارستان‌های دانشگاهی در بخش درمان، میانگین تخت فعال با احتساب تخت اورژانس در استان را ۲ هزار و ۵۷۲ تخت برشمرد و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۷ هزار و ۸۷ بیمار در استان بستری و درمان شده‌اند.

وی سرانه تخت فعال به جمعیت را در استان ۱.۸ تخت و این شاخص را در کشور ۱.۷۹ اعلام کرد و افزود: میزان تخت ویژه به تخت کل در همه بیمارستان‌های استان ۷.۵ تخت و در کشور ۱۰.۳ درصد است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: در حال حاضر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در استان، ۱۳.۴ تخت ویژه در اختیار داریم که این آمار در کشور ۱۸.۶ است.

دکتر جدیدالاسلامی ادامه داد: بطور میانگین به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت ۸.۹ دستگاه سی‌تی اسکن مجهز در کشور وجود دارد که این آمار در کردستان، ۸.۳  دستگاه است.

وی یادآور شد: به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت در استان، ۲.۴ دستگاه ام ار آی، ۰.۶ دستگاه آنژیوگرافی و ۷.۱ دستگاه ماموگرافی فعال و در حال ارائه خدمات به مراجعه کنندگان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: شاخص مرگ و میر بیمارستانی در استان به ازای هر یک هزار نفر جمعیت ۱.۸ و در کشور ۲.۵ نفر است که نشان از پایین بودن این شاخص در استان دارد.

دکتر جدیدالاسلامی تعداد تخت‌های بیمارستانی ویژه در استان را ۳۱۴ تخت اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۵۱ تخت آی‌سی‌یو، ۹۳ تخت سی‌ سی یو، ۵۸ تخت NICU و ۱۲ تخت PICU فعال است.

وی ضمن اشاره به فعالیت ۱۶ بیمارستان دولتی در استان اظهار داشت: اکنون ۵۷۱ پزشک متخصص، فوق تخصص و فلوشیپ در سطح استان به بیماران خدمت ارائه می‌دهند.

دانشگاه علوم پزشکی کردستان دارای ۱۴ بیمارستان درمانی است که از این میان، بیمارستان های کوثر، بعثت، توحید و قدس مراکز پزشکی آموزشی و درمانی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha