برخورد قاطعانه دستگاه‌های قضایی و انتظامی با قاچاقچیان سلاح و مهمات تشدید می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: یکی از راه‌های پیشگیری از وقوع جرائمی مانند تیراندازی برخورد با قاچاقچیان سلاح و مهمات است، به همین منظور شناسایی، دستگیری و برخورد قاطعانه تر با این افراد در دستور کار مقامات انتظامی و قضایی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز توسلی زاده روز شنبه در نشست با مقامات انتظامی استان که در سالن جلسات دادگستری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: امروز موضوع تیراندازی ها به مساله ای نگران کننده تبدیل شده و این مطالبه را نزد عموم ایجاد کرده که با عاملان آنها قاطعانه و بدون گذشت برخورد شود.

وی با بیان اینکه برخورد با چنین مجرمانی از مدت‌ها پیش به صورت جدی توسط پلیس و دستگاه قضایی آغاز شده است، افزود: در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته و اکثر عاملان تیراندازی هم در سریعترین زمان ممکن دستگیر و بسزای عمل خود رسیده‌اند و از این پس هم فضا برای آنها ناامن تر از قبل خواهد شد.

توسلی زاده تاکید کرد: با این حال به نظر می رسد برای کنترل جرم تیراندازی باید به سراغ سرشاخه های آن که قاچاقچیان سلاح و مهمات هستند رفت، افرادی که با وارد کردن اسلحه به دل جامعه ناامنی را ترویج داده و باعث می شود مجرمان، اراذل و اوباش و دیگر افراد با هر نیت و هدفی اقدام به تیراندازی و ایجاد ناامنی کنند.

برخورد قاطعانه دستگاه‌های قضایی و انتظامی با قاچاقچیان سلاح و مهمات تشدید می‌شود

طرح کنترل خودرویی محلات جرم خیز جدی تر اجرا می شود

رییس کل دادگستری کرمانشاه ادامه داد: باید تمرکز خود را روی نقاط پرجرم و محلاتی که بیشترین فراوانی تیراندازی ها را دارند بگذاریم و به صورت نمونه در این مناطق طرح کنترل خودرویی و بازرسی از وسیل نقلیه مشکوک توسط پلیس با جدیت بیشتری به مرحله اجرا درآید و در این راستا دستگاه قضائی نیز با جدیت حمایت های لازم را به عمل می آورد.

وی با بیان اینکه هرچه دستگیری ها بیشتر و مجازات ها شدیدتر باشد احتمال وقوع جرائم مشابه کاهش خواهد یافت، گفت: این افراد باید بدانند از نگاه تیزبین دستگاه قضائی و پلیس در امان نبوده و دیر یا زود دستگیر و به سزای عمل خود خواهند رسید.

توسلی زاده اضافه کرد: امنیت شهر و جامعه و مردم موضوع ساده ای نیست که به راحتی از کنار آن عبور کنیم، امروز هم دستگاه قضائی و هم پلیس همه توان خود را به کار گرفته اند تا به هر نوع جرمی که امنیت روانی شهروندان را با اخلال روبرو می کند قاطعانه برخورد و اجازه عرض اندام به مجرمان را ندهند.

برخورد قاطعانه دستگاه‌های قضایی و انتظامی با قاچاقچیان سلاح و مهمات تشدید می‌شود

پیشگیری از وقوع جرائم از القای حس ناامنی جلوگیری می کند

این مقام عالیرتبه قضایی در عین حال بر موضوع پیشگیری نیز تاکید کرد و گفت: امروز بخشی از توان خود را هم باید معطوف این کار کنیم تا از حوادث ناگوار جلوگیری شده و القای حس ناامنی در شهر و جامعه خود را نداشته باشیم.

وی همچنین ضمن اینکه از پایگاه اطلاع رسانی پلیس کرمانشاه خواست تا اقدامات مقابله ای صورت گرفته توسط دستگاه‌های انتظامی و قضایی را اطلاع رسانی و هشدارهای لازم به آنهایی که ارتکاب چنین جرمی را در سر می‌پرورانند، صورت دهد، افزود: خوب است معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان هم پیوست فرهنگی و پیشگیرانه ای را ضمیمه پرونده های وارده کرده و با ارائه مشاوره‌های لازم از وقوع جرائم مشابه جلوگیری کند.

توسلی زاده از تلاش های پلیس کرمانشاه برای برخورد با جرائم و اراذل و اوباش نیز قدردانی کرد و گفت: ماموران زحمتکش انتظامی با امکانات موجود بهترین کارایی را دارند و دستگاه قضائی نیز همواره مدافع و پشتیبان آنها بوده است و این حمایت ها را برای مقابله جدی تر با جرائم خشنی مانند تیراندازی ها ادامه می‌دهد.

برخورد قاطعانه دستگاه‌های قضایی و انتظامی با قاچاقچیان سلاح و مهمات تشدید می‌شود

جرائم مربوط به تیراندازی به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار می گیرد

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: با تشکیل سه شعبه در محاکم قضائی، جرائم مربوط به تیراندازی به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفته و احکام کیفری لازم نیز صادر می‌شود.

شهرام کرمی اظهار داشت: دستگاه قضائی با هرگونه عامل ناامن کننده در جامعه برخورد و اجازه عرض اندام به مجرمان را نمی‌دهد.

وی تیراندازی های صورت گرفته را یکی از عوامل مهم ناامنی در استان برشمرد و افزود: در همین راستا اقدامات مقابله ای لازم با این جرم در حال انجام بوده و اجازه نمی دهیم عده ای با هر نیت و هدفی باعث ایجاد ناامنی شوند.

کرمی همچنین به تشکیل سه شعبه ویژه رسیدگی به جرائم تیراندازی در محاکم قضائی استان اشاره کرد و گفت: طی ۲ هفته اخر به پنچ پرونده که مربوط به قدرتنمایی و تیراندازی بوده به صورت ویزه رسیدگی و احکام لازم هم صادر شده است.

برخورد قاطعانه دستگاه‌های قضایی و انتظامی با قاچاقچیان سلاح و مهمات تشدید می‌شود

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: امروز هم دستگاه قضایی و هم پلیس بر برخورد قاطعانه با عاملان تیراندازی اتفاق نظر دارند و طی ماه های اخیر هم برخوردهای خوبی با مجرمان این حوزه انجام گرفته است.

وی ادامه داد: مجرمان در کرمانشاه تحت رصد دستگاه های انتظامی و قضایی قرار دارند و در صورت هرگونه شرارت و اخلال در نظم و امنیت عمومی قاطعانه با آنها برخورد می‌شود.

کرمی همچنین از اقدامات ماموران انتظامی و خصوصا پلیس امنیت عمومی در برخورد با مجرمان و عاملان تیراندازی قدردانی کرد و گفت: کار برخورد با این مجرمان و اراذل و اوباش کار ساده ای نیست اما پلیس به خوبی توانسته اقدامات مقابله ای لازم را انجام دهد و دستگاه قضایی نیز همواره از این اقدامات حمایت کرده و پشتیبان آنها خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha