معاون استاندار: همه پروژه های حوزه راهسازی کهگیلویه و بویراحمد فعال اند

یاسوج- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پروژه‌های حوزه راه استان جهش خوبی ایجاد شده و همه پروژه‌ها فعال هستند.

به گزارش ایرنا، کیامرث حاجی‌ زاده روز یکشنبه در نشست کمیته امور زیربنایی استان در یاسوج، اظهار داشت: در کارگروه زیربنایی اولویت‌های عمرانی استان، آب، راه و مبلمان شهری بود که در دستور قرار گرفت.

وی افزود: در بحث پروژه‌های آبرسانی تنها پروژه‌ای که فعال بود آبرسانی امامزاده جعفر بود و مابقی پروژه‌ها راکد بودند که اکنون فعال هستند.

حاجی زاده تصریح کرد: در بحث  راهسازی ،جهشی را در پروژه‌های راه رخ داده است.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: یکی از پروژه‌های ملی که شروع آن مزین به سفر مبارک مقام معظم رهبری به استان است جاده ملی پاتاوه دهدشت است که به زعم کارشناسان حوزه راه و شرکت زیرساخت و قرارگاه خاتم الانبیا، نزدیک به ۴۰ درصد  پیشرفت پروژه در یکی دوسال اخیر بوده است.

حاجی زاده تاکید کرد: اعتبارات خوبی به این جاده تزریق شده است، که به جز تونل آخر بقیه نقاط مشکل خاصی ندارند.

وی افزود: با حمایت و اختیارات همه جانبه‌ی استانداران و اعتمادی که به مدیران حوزه زیرساخت شد این تحول صورت گرفت .

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در بحث جاده کمربندی یاسوج که این جاده چند سال کلنگ زنی و رها شد.

حاجی زاده بیان کرد: خارج از اعتبارات بودجه ملی و استانی پیگیری شد و از سازمان برنامه بودجه کشور مستقیم برای این پروژه اعتبار گرفته شد و پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است .

وی گفت: در سفر اخیر در تهران و پیگیری های دوباره، برای این محورها بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان نقد و هم اسناد خزانه تخصیص داده شد.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: درصد مربوط به کمربندی یاسوج و ۵۰ درصد برای مطالبات پیمانکاران با دستوری که داده شده جاده کمربندی تکمیل می‌شود .

حاجی زاده بیان کرد: طبق گزارش کمیسیون ایمنی راه‌ها ۱۱ درصد تلفات انسانی استان از این محور است ، این محور باید چهار خطه شود تا شاهد کاهش تصادفات و تلفات باشیم.

وی گفت: پروژه‌ دیگری که سال‌های سال بر زمین مانده و عملیاتی شد جاده یاسوج اصفهان بود، که ۱۸ میلیارد  اعتبار امسال برای این جاده گذاشتیم و تلاش بیشتری می‌کنیم که بتوانیم اعتبار بیشتری برای این پروژه بگیریم که این پروژه عملیاتی شود و پروژه تقاطع مهریان نیز فعال شده و درحال کار است.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پروژه تونل "گل زردون تا ابتدای سرگچینه" است نیاز به چهارخطه کردن دارد که ۵ کیلومتر باید چهارخطه شود.

حاجی‌زاده با بیان اینکه این محور محل تصادفات بوده و ۹ میلیارد تومان اعتبار در حساب راهداری برای این پروژه است افزود: انتظار دارم هر چه سریعتر پیمانکار این پروژه مشخص شود .

وی ابراز داشت: پروژه دیگری که پیگیری شد جاده ترانزیتی گچساران به گناوه بود، با پیگیری‌هایی که شد ۵۲ میلیارد از نفت اعتبار برای این جاده گرفته شد و الان هم فعال است؛ درکنار این پروژه ها واریانت آب حیات سرفاریاب به بهره‌برداری رسید .

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ورودی چرام به سمت چشمه بلقیس که قتلگاه مردم شده بود و چند جوان در آن نقطه کشته شدند را ظرف یک ماه ساماندهی و افتتاح کردیم،  که یکی از نقاط حادثه‌خیز و مرگ‌بار بود.

حاجی زاده تاکید کرد: برای رفع نقاط حادثه‌خیز جاده سوق اعتبار گذاشته شد و سازمان برنامه بودجه و راه و شهرسازی همکاری کردند، که کلنگ زنی شد.

وی بابیان اینکه یکی از مشکلات استان راه‌های روستایی بود افزود : در حوزه مناطق محروم با تأکید نظام مقدس جمهوری اسلامی و نماینده عالی دولت به شدت روی این مناطق کار کردیم و برای دیشموک ، قلعه رئیسی ، بهمئی ، زیلایی و مارگون و همه‌ی نقاط محروم استان اعتبارات خوبی اختصاص داده شد.

حاجی زاده بیان کرد: با پیگیری‌های استاندار و از طریق سفر ریاست جمهوری این پروژه ها را فعال کردیم و از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری ۷۰ میلیارد تومان به دو منطقه محروم زیلایی و سیلاب کلوار  تخصیص داده شد.

وی با تاکید بر اینکه مدیران مربوطه باید پیگیری کنند تا پروژه‌های این دو حوزه فعال شوند افزود: یکی از پروژه‌هایی که لازم بود بحث معارضینش حل شود جاده سی سخت بود، امسال ۵۰۰ میلیارد تومان برای تونل ها و جاده و پل کلو اختصاص داده شد که اداره‌ راه و شهرسازی باید سریعتر پروژه را عملیاتی شروع کند.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای پروژه چرام _ دهدشت اعتبار لحاظ شده و پروژه فعال است و باید هرچه سریعتر به اتمام برسد.

حاجی زاده بیان کرد: یکی از جاده‌های مهم مناطق محروم در استان جاده زیرانا-دم عباس است که اعتبار جدیدی از محل سفر ریاست جمهوری به آن اختصاص داده شد.

وی تصریح کرد: در بازدید استاندار بر بهره برداری سریعتر از این جاده تاکید شد، برای این پروژه اعتبار گذاشته شد که با افتتاح این جاده و محور پاتاوه_ دهدشت،  مردم قلعه رئیسی و دیشموک در مدت زمان کمتری به مرکز استان وصل می‌شوند و زمان رفت و آمدها کمتر می‌شود .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جاده رود سمه دم ایوک و پل رودسمه، هرچه سریعتر عملیاتی شود، مناطق دیگری مثل پهنک بهمئی و بنه پیر و تلخاب و روستاهای این منطقه بسیار محروم هستند که از اعتبارات محرومیت‌زدایی و اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای این مناطق اعتبار دیده شده است.

وی افزود: در باشت مناطق محرومی داشتیم که در جاده‌ها مشکلات زیادی داشتند برای آنها اعتبار گذاشتیم،برخی پروژه‌ها هم ملی بود که باید ماده ۲۳ اخذ می‌شد که در حال پیگیری برای اخذ ماده ۲۳ این پروژه‌ها هستیم.

حاجی‌ زاده تصریح کرد: جاده پل بریم ،باشت ،چرام ، دهدشت قلعه رئیسی ،دیشموک به باغملک و خوزستان کارهای نهایی انجام شده و در حال اخذ مجوز ماده ۲۳ است.

وی ادامه داد: همچنین باند دوم جاده خیر آباد به دهدشت در حال اخذ مجوز ماده ۲۳ است که کارهای نهایی انجام شده است.

وی افزود : در بحث راه‌سازی حرکتی جدی شروع شده است، امسال هم اعتبارات جهش خوبی نسبت به ۱۳۹۹ داشته‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق اسناد خزانه به استان داده شد که مدیران باید این اسناد را جذب کنند.

سفر ریاست جمهوری هم اعتبارات خوبی به استان تخصیص داده شد، مدیران کل به جد پروژه های جدید روستایی را شروع و فعال کنند.

در حال حاضر مشکل اعتباری وجود ندارد و اعتبارات خوبی با پیگیری های استاندار به حساب راهداری از طریق سازمان هدفمندسازی یارانه واریز شد.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: روستای شهید طیب که بسیار محروم و فاقد جاده بود با همکاری دستگاه‌ها جاده طریق ‌الطیب احداث می‌شود.

وی افزود: با صحبت‌هایی که با مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران انجام شده، پای کار آمدند و ماشین آلات را مستقر کردند، بقیه ماشین آلات را هم راهداری آماده کرده است.

حاجی زاده ابراز داشت: با پیگیری استاندار از محل هدفمندی یارانه‌ها ۵ میلیارد برای احداث پل در روستاهای مسیر آرامگاه شهید طیب اعتبار اختصاص داده شده است.

وی گفت: همه استان به یک چشم دیده می‌شود و ما هر جایی محروم‌تر است را اولویت قرار می‌دهیم .

حاجی زاده افزود: مدیران پاسخگوی فرمانداران باشند آنان نمایندگان عالی دولت در شهرستان ها هستند و هر اتفاقی بیفتد فرماندار باید در جریان باشد و وقتی مسئولیت به عهده فرماندار است باید پاسخگویشان باشیم .

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: شهرداران در آستانه سال جدید، فکری به حال مبلمان شهری، ورودی و خروجی شهرها کنند و فضای سبز شهر را سر و سامان و تحول ایجاد کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha