۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84649703
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تزریق مرحله سوم واکسن کرونا در مهاباد به بیش از ۵۳ هزار دز رسید

مهاباد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت مهاباد با اشاره به لزوم واکسیناسیون عمومی برای مقابله با ویروس کرونا گفت: تاکنون ۵۳ هزار و ۵۲۷ نفر معادل ۲۳ درصد جمعیت بالای پنج این شهرستان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

قاسم امینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای طرح واکسیناسیون علیه کرونا تاکنون بیش از ۳۹۱ هزار و ۶۴۷ دُز انواع واکسن کرونا در این شهرستان به گروه‌های هدف و اولویت دار تزریق شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد بیش از ۱۷۹ هزار نفر نوبت اول واکسن و ۱۵۸ هزار نفر نوبت دوم و مابقی نیز مرحله سوم واکسن را تاکنون تزریق کرده اند.

رییس مرکز بهداشت مهاباد با بیان اینکه تزریق دز سوم جز تاکیدات وزارت بهداشت است، ادامه داد: تکمیل فرآیند واکسیناسیون نقش به سزایی در ایجاد ایمنی جامعه و کنترل کرونا دارد براین اساس از شهروندان درخواست می‌شود هرچه سریعتر نسبت به تزریق و تکمیل فرآیند واکسیناسیون خود و اعضای خانواده اقدام کنند.

امینی اضافه کرد: دستورالعمل آغاز واکسیناسیون کرونا در کودکان ۵ سال و بالاتر از هفته گذشته آغاز و واکسیناسیون این گروه سنی نیز هم اکنون در دستور کار شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرار دارد.

وی بیان کرد: متاسفانه استقبال شهروندان برای واکسیناسیون کودکان بسیار کم است و در این خصوص نیازمند کمک رسانه ها، اطلاع رسانی و آموزش برای ترغیب خانواده ها و پیشگیری از شیوع انفجاری این ویروس هستیم.

وی با اشاره به اینکه مهاباد هم اکنون در وضعیت زرد مقابله با کرونا قرار دارد، تاکید کرد: لازم است که در کنار واکسیناسیون، شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیز به صورت کامل رعایت شود تا بتوان از شیوه پیک بعدی جلوگیری کرد.

مهاباد با ۲۴۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع و تاکنون بیش از ۵۹۳ نفر بر اثر این بیماری در این شهرستان فوت شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha