۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۲۱
کد خبرنگار: 2504
کد خبر: 84650072
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تفاهم‌نامه همکاری ۳ فدراسیون ورزشی ایران با همتایان عراقی

تهران- ایرنا- مسوولان ورزش عراق در جریان سفر به تهران، با ۳ فدراسیون ورزشی همتای خود در ایران تفاهم نامه همکاری به امضا رساندند.

به گزارش ایرنا، علی البلداوی رییس فدراسیون بیس بال و سافت بال عراق صبح امروز(یکشنبه) طی نشستی مهمان فدراسیون انجمن‌های ورزشی بود.

در این نشست محمد علیپور رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی با ارائه چکیده‌ای از فعالیت فدراسیون انجمنهای ورزشی گفت: بیس بال و سافت بال به عنوان دو رشته المپیکی یکی از مهمترین انجمنهای تحت پوشش ما است وبرای توسعه این دو رشته قطعا می توانیم با عراق به عنوان یک کشور دوست و همسایه تعامل و مراوده مناسبی برقرار کنیم و در ابعاد آموزشی، برپایی اردوهای مشترک و برگزاری مسابقات تدارکاتی ملی و باشگاهی فعالیت کنیم و آمادگی کامل برای میزبانی مسابقات کشورهای حاضر در منطقه غرب آسیا و کشورهای اسلامی هستیم.

علی البلداوی درباره شرایط این دو رشته در عراق، با ارائه مباحثی گفت: پیشنهاد می‌کنم با تعامل با ایران به عنوان یکی از کشورهای صاحب بیس بال و سافت بال در منطقه، پایگاه منطقه ای توسعه بیس بال و سافت بال در غرب آسیا را راه اندازی کنیم‌ و کشورهای فعال در این دو رشته در منطقه مثل عربستان و فلسطین و متعاقبا کشورهای دیگر را وارد این مجموعه کنیم.

این پیشنهاد با استقبال رییس فدراسیون انجمنهای ورزشی و رییس انجمن بیس بال و سافت بال مواجه و مقرر شد که همکاری‌های مشترک در این زمینه در غرب آسیا صورت پذیرد.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری متقابل بین فدراسیون بیس بال و سافت بال عراق، فدراسیون انجمنهای ورزشی و انجمن بیس بال و سافت بال ایران به امضا رسید.

همچنین ابراهیم جبار رییس فدراسیون تکواندو عراق به همراه آرش فرهادیان رییس سازمان تیم‌های ملی صبح امروز در اردوی تیم ملی حضور پیدا کرد.

رییس فدراسیون تکواندو عراق از موزه، تجهیزات و امکانات فدراسیون، سالن برگزاری مسابقات، سالن تمرین و سالن بدنسازی تیم‌ملی، خوابگاه، مرکز علمی کاربردی تکواندو و... نیز بازدید به عمل آورد.

ابراهیم جبار در این دیدار با اهدای یادبودی از حمایت‌های فدراسیون تکواندو در راستای ارتقاء تکواندو عراق تقدیر و تشکر کرد و خواستار تعاملات بیشتر دو کشور در این رشته ورزشی شد.

در جلسه روسای فدراسیون‌های جودو دو کشور ایران و عراق که امروز در محل فدراسیون برگزار شد، تفاهم ‌نامه همکاری‌های بلند مدت به امضا رسید.

در راستای افزایش همکاری ورزش بین دو کشور ایران و عراق مسئولان کمیته ملی المپیک کشور عراق به همراه جمعی از روسای فدراسیون های ورزشی این کشور به ایران سفر کردند.

به همین دلیل سمیر صادق خضیر رئیس فدراسیون جودو عراق  نیز که به تهران سفر کرده، امروز با آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو و دیگر مسولان این فدراسیون دیدار و گفت‌وگو کرد و تفاهم نامه ای بین طرفین امضا شد؛ از مفاد این تفاهم‌نامه می‌توان به حضور تیم های ملی جودو ایران و عراق در کمپ مشترک اشاره کرد.

تفاهم‌نامه همکاری ۳ فدراسیون ورزشی ایران با همتایان عراقی


اعزام و حضور مدرسین ایرانی در کشور عراق، تبادل فنی بین دو کشور، کمک فدراسیون جودو ایران برای تجهیز سخت افزاری فدراسیون جودوی کشور عراق از جمله دیگر مباحثی بود که در جلسه امروز روسای فدراسیون ها در مورد آن  به تفاهم رسیدند.

تفاهم‌نامه همکاری ۳ فدراسیون ورزشی ایران با همتایان عراقی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha