۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱:۰۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84650341
T T
۱۶ نفر

برچسب‌ها

شیخ «عیسی قاسم» خواستار مقاومت در مقابل سازش با صهیونیست‌ها شد

تهران - ایرنا- آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین روز یکشنبه در سخنانی خواستار مقاومت و ایستادگی مسلمانان در مقابل سازش با رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری العهد، شیخ قاسم در مراسم بزرگداشت یازدهمین سالروز آغاز انقلاب ۱۴ فوریه مردم بحرین گفت: ایمان نقطه شروع زندگی شرافتمندانه، عقلانی و عادلانه‌ای است که همگان را خوشبخت می‌کند.

وی افزود: اگر مردم هر کشوری بخواهد بر مشکلات غلبه کند باید متحد شوند و تلاش‌هایشان را در مسیر ایجاد راه حل یکپارچه کنند آن هم پس از اینکه  راه حل را پیدا کردند و توانستند به خوبی با آن تعامل کنند.

رهبر شیعیان بحرین اضافه کرد: اگر اتحاد در کار خیر و حق، راه نجات و برون رفت از بحران باشد؛ متحد شدن بر سر کار شر و باطل، هلاکت و فساد بزرگ بی حد و مرز است.

شیخ قاسم گفت: هر مسلمان غیرتمندی در بحرین و غیر بحرین از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی وظیفه سنگینی را برای ایستادن در برابر سیاست ظالمانه‌ای دارد که می‌خواهد ما بخشی از اسرائیل باشیم.

رهبر معنوی انقلاب بحرین اضافه کرد: هدف رژیم صهیونیستی از حضور یک افسر ارشد ارتش خود در بحرین این است که تحرکات استعماری و متجاوزانه خود را از بحرین مدیریت و دستورات خود را مستقیما صادر کند. با این حساب دیگر چه مانده تا بدانیم که کشورمان کاملا به اشغال درآمده است؟

آیت الله عیسی قاسم همچنین خواستار پیشبرد جنبش انقلابی توسط مردم بحرین به شکلی یکپارچه و متحدانه شد.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.  

ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته و رژیم آل خلیفه همچنین صدها بحرینی را نیز سلب تابعیت کرده است.  

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha