معاون استاندارکهگیلویه و بویراحمد: دستگاه های اجرایی نسبت به بهبود مسائل فرهنگی نقش‌آفرینی کنند

یاسوج- ایرنا - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از فرهنگ به عنوان زیربنای توسعه هر جامعه یاد کرد و از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا نسبت به بهبود مسائل فرهنگی این استان نقش آفرینی کنند.

به گزارش ایرنا ، سید جواد هاشمی شامگاه یکشنبه در آیین تکریم  و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد موضوع فرهنگ را  اساسی ترین رکن جامعه خواند و اظهار داشت :تمامی آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی موجود در جامعه و استان ناشی از مشکلات و مسائل عدیده فرهنگی است که می طلبد این مهکم در اولویت برنامه های شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

وی با اشاره به قابلیت ها و ظرفیت های چشمگیر اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد : حمایت جدی تر از این اقشار می تواند در خروج استان از وضعیت فرهنگی موجود و کاهش مسادل و آسیب های اجتماعی موثر واقع شود.

هاشمی با اشاره به مقوله شبیخون فرهنگی در جامعه ابراز داشت: امروزه جامعه دچار نوعی تزلزل بر اثر شبیخون فرهنگی شده است که نباید بی تفاوت از کنار آن گذشت و برای گذر و مقابله با این آسیب ها 

انتظار می رود اصحاب رسانه و فرهنگ در ارتقای سطح فرهنگی استان پای کار بیایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ایجاد دانشکده هنر و دانشگاه خبر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان می تواند بستر ساز توسعه فرهنگی و انجام فعالیت های بهتر در این حوزه می شود.

هاشمی همچنین به  تاخیر ۱۳ساله و نیمه کاره رها شدن تالار حوزه فرهنگ استان به علت کمبود اعتبار و دیگر مشکلات معیشتی کارکنان وزارت فرهنگ در استان ها از جمله در این استان اشاره کرد و خواستار بهبودی وضع موجود شد.

معاون، سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سال جاری در جشنواره فیلم فجر ۲ فیلم از استان حضور داشتند و این نشان از ظرفیت های بی بدیل استان در حوزه فرهنگ و هنر است.

وی بر ترویج فرهنگ کتابخوانی، توجه ویژه به شورای فرهنگ عمومی و مسایل دیگر نیز اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر به این زمینه ها در راستای ارتقای فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha