مجتمع نمایشگاهی تحقیقاتی گل و گیاه رضوی در مشهد گشایش یافت

مشهد- ایرنا- مجتمع نمایشگاهی و تحقیقاتی گل و گیاه رضوی با مساحت ۲۹ هزار مترمربع و هزینه ۲۸۰ میلیارد ریال در مشهد گشایش یافت.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی روز دوشنبه در این مراسم گفت: رویکرد ما در این اقدام سودآوری نیست ما وظیفه خود می‌دانیم کارهای الگویی در آستان قدس رضوی انجام دهیم.
مالک رحمتی افزود: افتتاح این نمایشگاه کار ماندگار، بزرگ و قابل تقدیر است که در آن به افزایش فضای سبز و روح و روان مردم توجه شده است.

وی با بیان اینکه در مجموعه آستان قدس رضوی به اندازه کافی زمین داریم و خیران نیک اندیش از روزگاران قدیم زمینهای بسیار وقف این آستان کرده‌اند ادامه داد: با توجه به کمبود آب نیازمند مدیریت هوشمندانه منابع موجود هستیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: در عرصه کشاورزی، تکنولوژی و نیروی انسانی مسلط به علم روز را نیز در اختیار داریم لذا باید به افزایش بهره وری توجه کنیم و در زمینه بذر هم وارد شویم.

مدیر موسسه بذر و نهال رضوی هم گفت: برای توسعه فعالیت بذر و نهال این موسسه در سایر شهرستانها و استان ها برنامه ریزی کرده ایم.

محمد هاشم‌زاده، آبیاری قطره‌ای همه مزارع غلات رضوی و انعقاد تفاهمنامه با مرکز ذخایر ژنتیک کشور در خصوص تولید بذر هیبرید فلفل و خیار را از جمله اقدامات این موسسه ذکر کرد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha