۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۰۳
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84650573
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بستری شدگان بخش کرونای سردشت ۵ برابر شد

۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۰۳
کد خبر: 84650573
بستری شدگان بخش کرونای سردشت ۵ برابر شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: شمار بستری شدگان بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان نسبت به هفته گذشته پنج برابر شده است.

داوود آتشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اوایل هفته گذشته جاری آمار بستری شدگان مبتلا به کرونا در سردشت ۲ نفر بودند در حالی که هم اکنون این تعداد به به بالای ۱۰ نفر رسیده و موجب شده وضعیت این شهرستان در آخرین رنگ بندی نارنجی اعلام شود.

وی ادامه داد: علاوه بر افزایش آمار بستری شدگان طی هفته جاری آمار مراجعه کنندگان به مراکز درمانی و بیمارانی سرپایی نیز با رشد سه برابری مواجه شده و این نشان از آغاز پیک ششم کرونا است. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت اظهار داشت: شهروندان با استقبال از واکسیناسیون، رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و خودداری از حضور در تجمع‌ها و دورهمی‌های پرخطر دوستانه و خانوادگی، کمک کنند تا وضعیت بحرانی بر شهرستان حاکم نشود.

وی اضافه کرد: عادی انگاری در شرایط فعلی و کم توجهی به موضوع مهم رعایت پروتکل های بهداشتی احتمال قرمز شدن وضعیت مقابله با کرونا را افزایش داده که نتیجه آن افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ و همچنین مرگ و میر ناشی از آن و محدودیت های اجتماعی و ترافیکی است.

شهرستان مرزی سردشت که در جوار مرزهای عراق واقع شده است با بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت هم اکنون در شرایط نارنجی مقابله با کرونا قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha