صالحی‌امیری: سجادی شخصیتی فرهیخته و محور ورزش ایران است

تهران- ایرنا- رییس کمیته ملی المپیک در جمع هیات ورزشی عراق با تمجید از وزیر ورزش و جوانان گفت: عضو کابینه دولت سیزدهم به عنوان شخصیتی فرهیخته، محور ورزش کشورمان است.

به گزارش ایرنا، نشست مشترک  مسوولان ورزش ایران با هیات و مقامات ارشد ورزشی عراقی امروز (دوشنبه) در سالن استاد فارسی آکادمی کمیته ملی المپیک با حضور «سیدحمید سجادی» وزیر ورزش و جوانان و «سیدرضا صالحی امیری» رییس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

در این نشست سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، سیدامیرحسین مطلبی سرپرست معاونت توسعه و منابع، برخی از روسای فدراسیون‌ها و پیشکسوتان ورزشی نیز حضور دارند.

در ابتدایی این نشست صالحی امیری اظهار داشت: به هیات ارشد ورزشی عراقی خوش آمد می‌گویم و امیدواریم گفت و گوهای چند روزه برای ۲ کشور مفید بوده و بر غنای توسعه همکاری ورزشی افزوده باشد.

وی با تمجید از «سیدحمید سجادی»، خطاب به هیات عراقی اعلام کرد: وزیر ورزش ایران شخصیتی فرهیخته و محور ورزش در کشورمان است در جمع شما هم مدیران و رییسان فدراسیون‌های ورزشی حضور دارند که برخی از آنان قهرمان المپیک هستند.

حمودی: از همکاری ورزشی با ایران خرسندم

رعد حمودی رییس کمیته ملی المپیک عراق گفت: خوشحالم که ایران در زمینه ورزشی برای توسعه ورزش عراق حمایت لازم را اعمال کرده است و خرسندم برای این همکاری صمیمانه در سطح فدراسیون‌ها اقدامات خوبی انجام شده است.

همتای عراقی صالحی امیری به طور رسمی از ایران برای سفر به بغداد دعوت کرد.

دبیر: تیم ملی کشتی عراق در ایران اردو می‌زند

«علیرضا دبیر» رییس فدراسیون کشتی نیز گفت: از یک ماه پیش تفاهم‌نامه همکاری با فدراسیون عراق به امضا رساندیم و تیم ملی کشتی آزاد را برای اردو به بغداد اعزام کردیم و از ۱۵ اسفند هم تیم ملی کشتی عراق در تهران اردو می‌زند بدون آنکه رقمی دریافت کنیم. همچنین در ادامه همکاری ورزشی ۶ مربی خود را به عراق اعزام می‌کنیم و این کشور هر تعداد مربی بخواهد برای آموزش به کشور عراق اعزام خواهیم کرد.

دبیر این را هم عنوان کرد: تا ۴۰ سال قبل کشتی عراق خوب بود و دوست داریم کشتی این کشور به همان دوران خوب گذشته بازگردد.

علیپور: به دنبال برگزاری بیسبال در غرب آسیا هستیم

«غلامعلی علیپور» دیگر رییس فدراسیونی بود که در این نشست سخنانی در باره همکاری ورزشی ایران و عراق بیان کرد. رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی با بیان اینکه نشست دوجانبه بسیار موثر است گفت: روز گذشته با همتای عراقی دیدار و گفت و گو کردیم ‌ و در راستای همکاری‌های بیشتر، اعلام آمادگی کردیم. البته در گذشته همکاری بین این ۲  فدراسیون بوده و رقابت دوستانه در رشته بیسبال برگزار کردیم.

علی‌پور افزود: در آموزش، اعزام مربی و برگزاری دوره‌های عالی بین ۲ کشور آماده همکاری هستیم. در برگزاری اردو بر اساس تفاهم‌نامه ۲ ساله برای اردوهای مشترک در حال برنامه‌ریزی هستیم. همچنین در نظر داریم رقابت‌های بیسبال در غرب آسیا را برگزار کنیم.

رییس فدراسیون عراق: تفاهم‌نامه با ایران به توسعه بیسبال کمک می‌کند

«عبدالحسین جاسم» همتای عراقی رییس فدراسیون انجمن ورزشی ایران با اظهار خرسندی از سفر به تهران گفت: تفاهم‌نامه‌ای جهت ارتقا بیسبال امضا کردیم تا توسعه این رشته را در عراق شاهد باشیم و تفاهم‌نامه دیگری برای توسعه این رشته در غرب آسیا امضا شد.

«حسن طباطبایی» رییس فدراسیون کاراته ایران هم به دیدار روز گذشته با همتای عراقی خود گریزی زد و گفت: در زمینه برگزاری اردو، برگزاری دوره‌های آموزشی و اعزام مربی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردیم که این امر بتواند کاراته عراق را مانند ایران ارتقا دهد. اولین مرتبه است که در این سطح تفاهم نامه امضا شد و این به گشایش توسعه کاراته در عراق منجر خواهد شد.

اعزام تیم ملی جودو به کربلا

«آرش میراسماعیلی» رییس فدراسیون جودو نیز در این نشست گفت: اردوی مشترک تیم‌های ملی ۲ کشور در تهران و بغداد برگزار می‌شود و هفته آینده تیم ملی بزرگسالان ایران در کربلا اردو خواهد زد.

رییس فدراسیون قایقرانی ایران نیز به امضاء تفاهم‌نامه همکاری روز گذشته با همتای عراقی خود اشاره کرد و گفت: در کنگره جهانی کانو در ایتالیا اعلام شد که ایران مسئول توسعه این رشته در عراق است و ما هم همکاری لازم را داریم. قرار است تیم ملی کانو عراق تا ۲ ماه آینده در ایران اردو بزند و با کمک مربیان ایرانی خود را برای حضور موفق در بازی‌های اسیایی ۲۰۲۲ گانگژو آماده کنند.

«علیرضا سهرابیان» افزود: همچنین مربیان ایرانی به مربیان قایقرانی عراق آموزش خواهند داد و اردوهای مشترک هم در رشته بادبانی برگزار خواهیم کرد.

«هاشم صیامی» رییس فدراسیون دوومیدانی هم در این نشست مشترک اظهار داشت: این فدراسیون در سال‌های متمادی با عراق همکاری داشته و تفاهم‌نامه بین فدراسیون‌های ۲ کشور در چهار محور از جمله کسب کرسی تدوین شد.

«علی مرادی» از فدراسیون وزنه‌برداری نیز گفت: با توجه به تفاهم‌نامه بین فدراسیون‌های ۲ کشور، حمایت ما از وزنه‌برداری عراق ادامه خواهد داشت.

نخستین هیات مقامات ارشد ورزشی عراق روز شنبه (۲۴ بهمن) برای دیدار و گفت و گو با مسئولان عالی رتبه ورزش ایران وارد تهران شد. در این سفر رییسان ۱۰ فدراسیون عراق، «رعد حمودی سلمان» رییس و «حیثم عبدالحمید عبدالحافظ» دبیر کل کمیته ملی المپیک عراق و «احمد صبری ردام» خزانه‌دار کمیته ملی المپیک این کشور حضور دارند.

روز گذشته رییس کمیته ملی المپیک عراق با حضور در کمیته ملی المپیک کشورمان با همتای ایرانی خود دیدار و گفت و گو کرد و سپس در نشست مشترک با خبرنگاران حضور یافت. سپس رییسان ۱۰ فدراسیون ورزشی عراق با همتایان ایرانی خود دیدار و گفت و گو کردند که محورهای آن شامل امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه‌های برگزاری دوره‌های آموزشی، اردوهای تمرینی مشترک، مسابقات دوستانه، همکاری در زمینه تأمین زیرساخت‌ها و تجهیزات تخصصی بود.

همچنین هیات عراقی امروز در نشست مشترک با وزیر ورزش حضور یافتند.

پیش از این در آذرماه امسال و روزهای پایانی سال ۲۰۲۱ رییس کمیته ملی المپیک که در راس هیاتی برای امضای تفاهم‌نامه ورزشی و بازدید از برخی اماکن ورزشی به بغداد سفر کرده بود با همتای عراقی خود دیدار و گفت و گو کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha