تاکید وزیر جهاد بر کشاورزی دانش بنیان

ارومیه - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه موضوع دانش بنیان کردن کشاورزی مطالبه رهبر معظم انقلاب است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی در این مسیر گام برمی‌دارد و معتقدیم این کار از مهمترین مولفه‌ها و جزو موضوعات اساسی در تجاری سازی محصولات کشاورزی است.

«سیدجواد ساداتی نژاد» روز دوشنبه در بازدید از مرکز کشت بافت گیاهی در ارومیه و رونمایی از تولید نهال گردو به روش کشت بافت و «ریزازدیادی» بیان کرد: در حوزه کشاورزی تولید و تکثیر نهال گردو به شیوه کشت بافت یکی از مهمترین موضوعات مطرح است چرا که در آینده با تولید نهال‌هایی که در اقلیم های مختلف رشد می کنند می توان برمعیشت کشاورزان تاثیر مثبت گذاشت.

به اعتقاد وزیر جهاد کشاورزی، نهال گواهی شده از مهمترین فاکتورها در افزایش راندمان تولید و کاهش هزینه برای کشاورزان است.

وی با بیان اینکه تولید نهال‌های شناسنامه دار موجب تولید محصول مطلوب می‌شود، افزود: ریز ازدیادی یکی از روش‌های تولید در این زمینه است که باعث می‌شود سرمایه‌گذاری باغداران از روز اول تضمین شود.

ساداتی‌نژاد با قدردانی از شرکت رویان پژوهش ارومیه در زمینه تولید گیاهان دارویی و کشت‌های ریز ازدیادی و سایر فعالیت‌های دانش بنیان گفت: ورود دانش به حوزه کشاورزی موجب تحول این حوزه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، وزیر جهاد کشاورزی به منظور بررسی مسایل و مشکلات بخش کشاورزی به ویژه سیب درختی به این استان سفر کرده است.

بازدید از چند واحد تولیدی اعم از واحد سورت و بسته بندی و سردخانه نگهداری میوه، شرکت رویان پژوهش، کارخانه فرآوری و بسته بندی عسل، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی بخش کشاورزی در شهرستان ارومیه، شرکت در جلسه بررسی مسایل و مشکلات بخش کشاورزی با حضور استاندار و اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با محوریت سیب درختی، از برنامه‌های سفر یکروزه وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه به استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha