۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۱۷
کد خبرنگار: 1367
کد خبر: 84651469
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه طرح عمرانی و رفاهی شهری در کاشان بهره‌برداری شد

کاشان - ایرنا -  سه طرح عمرانی و رفاهی شهری با صرف ۲۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار دوشنبه‌ همزمان با شب میلاد باسعادت مولای متقیان امام علی (ع) طی آیینی با حضور آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه و جمعی دیگر از مسوولان کاشان بهره‌برداری شد.

به گزارش ایرنا، شهردار کاشان در آیین بهره‌برداری از طرح‌های شهری کاشان گفت: برای ساخت میدان حضرت معصومه (س) به قطر ۱۸۰ متر با مساحت ۲۵ هزار مترمربع،  ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارهای شهرداری هزینه شده است.

حسن بخشنده امنیه، هدف از ساخت این میدان را کاهش خطرها و تصادف‌ها، رفاه حال شهروندان و دسترسی مطلوب مسافران در مبادی ورودی خزاق، طاهرآباد و راوند به شهر کاشان بیان کرد.

وی اظهار داشت: در طرح فضای سبز میدان حضرت معصومه (س) از گونه‌های گیاهی مقاوم در برابر گرما و کم‌آبی و از گونه‌های فرانکینا جایگزین چمن به دلیل کاهش مصرف آب تا ۳.۱  و کاهش هزینه‌های نگهداری و افزایش راندمان آبیاری تا سه برابر بهره‌گیری شده است.

شهردار کاشان افزود: ساخت بوستان شادی در حدفاصل شهرک‌های قطب و آزادگان منطقه راوند کاشان به مساحت هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع، ۲ میلیارد و ۷۰۰ ملیون تومان هزینه در برداشته است.

وی خاطر نشان کرد: این طرح با هدف افزایش رفاه شهروندان، استانداردسازی گذرگاه‌ها برای بهبود و آسانی در رفت و شد، ایجاد محیطی شاد و با طراوت و افزایش سرانه فضای سبز در منطقه راوند اجرا شده است.

به گفته بخشنده امنیه برای ساخت بوستان جوانمرد در خیابان فاضل نراقی کاشان به مساحت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع، یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارهای شهردای کاشان هزینه شده است.

وی تصریح کرد: این بوستان دارای مجموعه بازی کودکان، نقاشی دیواری و فضای سبز شامل گل‌کاری، چمن‌کاری و درخت‌کاری است که با هدف افزایش سرانه فضای سبز محدوده بافت تاریخی خیابان فاضل نراقی و همچنین ایجاد محیطی شاد و با نشاط برای شهروندان ساخته شده است.

شهردار کاشان، نیازسنجی و ضرورت اجرا برای بهره‌برداری از طرح‌ها را یادآور شد و تاکید کرد: تلاش مدیریت شهری آن است که در هر ناحیه و منطقه‌ای، متناسب با نیاز شهروندان و بر مبنای طرح کلان توسعه شهر از امکانات و خدمات بهرخوردار شود.

فضای سبز زیر پوشش شهرداری در شهر کاشان افزون بر ۸۷۰ هکتار است.

شهرداری کاشان ۶ معاونت، پنج منطقه و ۱۰ سازمان زیر مجموعه دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha