وزیر دفاع آمریکا به بلژیک، لهستان و لیتوانی می‌رود

نیویورک- ایرنا- لوید آستین وزیر دفاع آمریکا همزمان با افزایش تنش‌ها میان کشورش و روسیه بر سر اوکراین به بلژیک، لهستان و لیتوانی سفر و با وزیران دفاع ناتو در بلژیک دیدار و گفت‌وگو می کند.

جان کربی سخنگوی پنتاگون عصر دوشنبه به وقت محلی در نشستی خبری اعلام کرد لوید آستین وزیر دفاع این کشور این هفته به بلژیک، لهستان و لیتوانی سفر خواهد کرد.

وی توضیح داد رئیس پنتاگون در بلژیک، در نشست وزیران دفاع ناتو شرکت خواهد کرد و  با سایر وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو درباره تقویت حضور نظامی روسیه در اطراف اوکراین بحث خواهد کرد.

کربی افزود: وزیر دفاع آمریکا در طول سفر خود با رهبران ارشد نظامی و دولتی در بلژیک، لهستان و لیتوانی دیدار خواهد کرد. آستین در لهستان با رئیس جمهوری و وزیر دفاع این کشور دیدار خواهد کرد.

به گفته سخنگوی پنتاگون، وی همچنین با نیروهای لهستانی و آمریکایی دیدار خواهد کرد. آستین در لیتوانی با نخست وزیر و وزیر دفاع این کشور و با برخی از نیروهای آمریکایی مستقر در لیتوانی دیدار خواهد کرد.

کربی ادامه داد  وزیر دفاع آمریکا قصد دارد به طور مشترک با همتایان خود از لیتوانی، استونی و لتونی دیدار کند.

به گفته دو منبع آگاه به ارزیابی های اخیر، در حال حاضر حدود ۱۳۰ هزار نیروی روسی یا بیشتر در مرز اوکراین حضور دارند.

وزارت خارجه آمریکا دستور تعطیل شدن سفارت این کشور در کی‌یف پایتخت اوکراین را و انتقال آن را به غرب این کشور در شهر لویو صادر کرد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل افزایش نیروهای روسیه در مرز با اوکراین واشنگتن در حال انتقال سفارت کشور خود از کی‌یف به لویو در غرب اوکراین است.

به گزارش سی ان ان، وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد من دستور این تمهیدات را تنها به یک دلیل یعنی امنیت کارمندانمان صادر کرده ام و به صورت جدی از شهروندان آمریکایی که هنوز در اوکراین حضور دارند، می خواهم که فوری اوکراین را ترک کنند.

مسکو بارها اعلام کرده است که قصدی برای حمله نظامی به اوکراین ندارد و در صدد دریافت تضمین های امنیتی است که مانع از توسعه ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا (ناتو) می شود.

روابط آمریکا و غرب با روسیه از سال ۲۰۱۴ به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به آن کشور متشنج شد؛ غرب به بهانه دخالت روسیه در اوضاع داخلی اوکراین، روسیه را بارها تحریم کرده است اما مسکو این ادعای غرب را رد می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha