۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۲۰
کد خبر: 84652007
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر دفاع روسیه با رئیس جمهور سوریه دیدار کرد

۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۲۰
کد خبر: 84652007
وزیر دفاع روسیه با رئیس جمهور سوریه دیدار کرد

مسکو - ایرنا - سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در دمشق با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و از تمرینات نیروی دریایی این کشور نیز در شرق دریای مدیترانه بازدید کرد.

به گزارش ایرنا از مسکو سایت خبری وزرات دفاع روسیه نوشت، شویگو به بشار اسد رئیس جمهور سوریه درباره برگزاری رزمایش دریایی این کشور در شرق دریای مدیترانه گفت که ۱۵ کشتی جنگی و شناورهای پشتیبانی روسیه در این رزمایش حضور دارند.

شویگو همچنین کشتی‌های روسی در دریای مدیترانه که در تمرین‌های دریایی شرکت می‌کنند، بازدید کرد. او در پایگاه طرطوس گزارشی از دریاسالار نیکولای اومنوف فرمانده کل نیروی دریایی این کشور درباره اجرای تمرینات رزمی مشترک توسط کشتی‌ها و هواپیماها و نیروهای هوافضای روسیه دریافت کرد.

شویگر وزیر دفاع رویه از پایگاه هوایی حمیمیم نیز بازدید کرد. در اینجا او به خلبان برجسته که ۳۰۰ سورتی پرواز انجام داد، یک کلاه ایمنی ویژه هدیه داد.

در رزمایش نیروی دریایی روسیه در شرق مدیترانه، کشتی‌های دشمن فرضی مورد اصابت قرار گرفته و با استفاده از توپ و سلاح‌های ضد زیردریایی، به اهداف دریایی و هوایی شلیک شد.

ارتش روسیه همچنین در حال شناسایی زیردریایی‌های خارجی، کنترل ناوبری در دریای مدیترانه و پرواز هواپیماها بر فراز آن است.

 این رزمایش‌ها در مناطق مهم عملیاتی اقیانوس جهانی و همچنین در آب‌ دریاهای مجاور خاک روسیه انجام می‌شود.

پیشتر گزارش شده بود که روسیه دو بمب افکن Tu-۲۲M۳ با موشک‌های ضد کشتی مافوق صوت (ASM) و جنگنده‌های MiG-۳۱K با مجموعه هوانوردی Kinzhal را به سوریه منتقل کرده است.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه دو روز  پیش در جلسه‌ای با رئیس جمهور این کشور گفت که رزمایش دریایی نیروهای روسیه در چندین دریا و اقیانوس جریان دارد.

وی با بیان اینکه رزمایش‌ها، ابعاد بسیار گسترده دارند، اضافه کرد: رزمایش‌ها در حوزه نظامی غرب و در همه ناوگان‌های روسیه شامل ناوگان در دریای بارنتس، دریای سیاه و دریای بالتیک و اقیانوس آرام جریان دارد.

وی افزود: در این رزمایش‌ها، نیروهای همه حوزه‌های نظامی روسیه از جمله حوزه نظامی شرق، مرکزی و ناوگان شمال روسیه شرکت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha