۲۱ متخلف شکار غیرمجاز امسال در دامغان دستگیر شدند

سمنان- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان گفت: ۲۱ شکارچی غیرمجاز امسال در مناطق شکار ممنوع این شهرستان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

علی آذر پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۱۴ مورد فقره پرونده تخلف شکار و صید غیرمجاز از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ تا اول بهمن ماه، شامل حمل سلاح بدون مجوز، شکار پرندگان غیر مجاز و یا زنده گیری پرندگان تشکیل و در این راستا ۲۱ متخلف وارد مراجع قضایی شدند.

وی ادامه داد: در راستای ثبت این تخلف‌ها، ۲۴ قبضه سلاح شکاری مجاز و سه قبضه سلاح غیرمجاز کشف شد. 

آذرپور اضافه کرد: متخلفان امسال پس از تشکیل پرونده در مراجع قضایی به پرداخت ۲۱۰ میلیون ریال ضرر و زیان بابت خسارت وارده به سازمان حفاظت محیط زیست محکوم شدند. 

وی شکار غیر مجاز را عامل اصلی کاهش جمعیت پرندگان و حیوانات دانست و گفت: محیط زیست و محیط بانان به شدت با انجام شکارهای غیر مجاز برخورد می کنند چرا که شنیده شدن صدای گلوله و انجام شکار و صید، محیطی ناامن برای گونه های حیوانات و پرندگان ایجاد می کند و این امر موجب ترک منطقه و کاهش جمعیت می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دامغان گفت: دوستداران حیات وحش دامغان، هرگونه تردد شبانه روزی افراد مشکوک در مناطق دشتی و کوهستانی شهرستان را به سامانه ارتباط مردمی سازمان حفاظت محیط زیست به شماره ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند.

به گزارش ایرنا، منطقه سفید کوه آرسک به عنوان منطقه شکارممنوع و طالو شیربند از جمله مناطق حفاظت شده دامغان است و آهو، پلنگ، کفتار، گربه کاراکال، گربه وحشی، گرگ و شغال در مناطق دشتی و پرنده های شکاری هوبره، عقاب طلایی و شاهین بحری در مناطق دامغان زیست دارند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha