۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۴۱
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84652310
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هیات تجاری خراسان شمالی به نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ اعزام می شود

بجنورد- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: هیات ۱۲ نفره متشکل از سرمایه گذاران استان با هدف بهره‌برداری اقتصادی از فرصت‌ها به نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ در کشور امارات اعزام می‌شوند.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه اکسپو دبی یکی از بزرگ ‌ترین نشست ‌های جهانی است که بهترین‌ های جهان برای ساخت آینده ‌ای بهتر در یک مکان جمع می‌شوند. جوانان نقش مهمی در این رویداد ایفا می‌کنند و فرصت مشاهده، یادگیری و کمک به ‌شکل‌گیری ایده‌ های خلاقانه را خواهند داشت و می ‌توانند راهکارهای نوآورانه ‌ای برای ایجاد آینده ‌ای پربارتر در منطقه خاورمیانه و جهان ارائه کنند.

 پاویون ایران شامل ۱۲ سالن است که به فرش دستباف، بخش تجاری، گردشگری، خانه معدن، های‌تک، تماشاخانه، صنعت و غیره اختصاص یافته‌اند.

سعید پورآبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرمایه گذاران بخش کشاورزی، صنعت، گردشگر، صنایع غذایی و ورزشی این هیات را تشکیل می دهند که ۲۷ بهمن ماه جاری به شهر دبی امارات اعزام می شوند.

وی تصریح کرد: اکسپوی دبی، فرصتی طلایی برای عرضه دستاوردها به‌منظور جذب سرمایه و مراوده‌های بین‌المللی برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیرساختی کشورها به‌ویژه شهرهای میزبان است که باید از این فرصت در جهت جذب سرمایه گذار استفاده کرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی در ادامه گفت: پس از رایزنی با مرکز ملی فرش ایران مقرر شد تا فرش دو روی استان به عنوان یکی از هشت برند کشور در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: مرکز ملی فرش برای نخستین بار در این نمایشگاه ۲ سالن در اختیار دارد و این نمایشگاه از تاریخ ۹ مهرماه جاری آغاز شده است و تا ۲۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ نیز ادامه دارد.

پورآبادی بیان کرد: خاستگاه اصلی فرش ابریشم  دو رو در روستای دویدوخ علیای راز و جرگلان در خراسان شمالی است و با وجود ناشناخته بودن یا کمتر شناخته شدنش از جمله هنرهای ظریف و منحصر به فردی است که قابلیت معرفی به جامعه جهانی را دارد.

صنایع مادر پتروشیمی، سیمان بجنورد، آلومینای جاجرم و قند شیروان در خراسان شمالی فعال هستند که علاوه بر این، صنایع دستی و محصولات باغی و کشاورزی نیز از دیگر مزایای دارای مزیت نسبی این استان شمالشرق کشور برای ارتباط اقتصادی با دیگر کشورها محسوب می شود.

این سومین اعزام هیات تجاری از خراسان شمالی به کشورهای خارجی است. تابستان امسال یک هیات تجاری از این استان به کشور ارمنستان و قزاقستان اعزام شد. 

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از مردم آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha