بخش خصوصی سینما پیروزی کرمانشاه را احیا می‌کند

کرمانشاه - ایرنا - رییس حوزه هنری استان کرمانشاه تکمیل و بهره‌برداری از سینما پیروزی را ضروری دانست و گفت: با چند سرمایه‌گذار بخش خصوصی رایزنی‌های لازم انجام شده و به زودی در این مورد به توافق می‌رسیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ « افشین آزادی » روز چهارشنبه در آیین اختتامیه و تجلیل از عوامل اجرایی نهمین جشنواره فیلم فجر استان کرمانشاه که در سینما بیستون برگزار شد، افزود: برای تکمیل این سینما و جذب اعتبارات از بخش دولتی ناامید شدیم و امیدواریم با حمایت بخش خصوصی، سینما پیروزی هم به مجموعه‌های فرهنگی استان کرمانشاه اضافه شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه هنری تمام تلاش خود را برای ارتقا سطح کمی و کیفی سینماهای استان به کار گرفته است، گفت: امسال هم سال خوبی بود و مردم از اکران فیلم های جشنواره فجر استقبال خوبی کردند بطوریکه استان کرمانشاه در این جشنواره بیشترین جذب مخاطب را داشت.

آزادی در انتها از همه ادارات، ارگانها و اصحاب رسانه که در راستای مسئولیت اجتماعی و فرهنگی خود عوامل نهمین جشنواره فیلم فجر در استان کرمانشاه را یاری کردند تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سینما پیروزی یکی از سینماهای در اختیار حوزه هنری استان کرمانشاه است که در سال ۱۳۴۲ به نام سینما آتلانتیک فعالیت خود را آغاز کرد و به عنوان بزرگترین سینمای استان تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی به فعالیت خود ادامه داد و بعد از پیروزی انقلاب به دلایل شرایط منطقه از جمله جنگ تحمیلی و بمباران تعطیل شد تا اینکه در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۶۵ بعد از ۹ سال تعطیلی با نمایش فیلم اتوبوس دوباره بازگشایی و آغاز به کار کرد.

در شهر یک میلیون نفری کرمانشاه اکنون سه سینمای آزادی،  فرهنگ و بیستون فعالیت دارد که سینما آزادی زیرمجموعه حوزه هنری استان است.

در انتهای این مراسم از کادر اجرایی برگزاری نهمین دوره جشنواره فیلم فجر در استان کرمانشاه با اهدا لوحی تقدیر شد.

نهمین دوره جشنواره فیلم فجر استان کرمانشاه از ۱۵ لغایت ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ فعالیت نمود  و سه هزار و ۸۴۰ کرمانشاهی فیلم های نهمین دوره جشنواره فیلم فجر را در سه سینمای میزبان شهر دیدند که در این دوره میزان فروش بلیط هم حدود یک میلیارد ریال بود.

در این دوره ۱۶ فیلم خائن کشی، درب، ملاقات خصوصی، ماهان، مرد بازنده، هناس، بدون قرار قبلی، بیرو، شب طلایی، موقعیت مهدی، شادروان، برف آخر، شهرک، علف زار، دسته دختران و ضد در سه سینمای آزادی ، بیستون (هتل پارسیان) و فرهنگ به نمایش درآمد.

فیلم های علف زار، مرد بازنده، ملاقات خصوصی، خائن کشی و شادروان  در کرمانشاه بیشترین مخاطب را داشتند و فیلم های شهرک، ضد، بیرو، درب و ماهان کمترین مخاطب را به خود اختصاص دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha