۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۲۲:۳۰
کد خبرنگار: 3196
کد خبر: 84653141
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شورای اعتکاف در تمامی استان ها تشکیل می شود

۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۲۲:۳۰
کد خبر: 84653141
شورای اعتکاف در تمامی استان ها تشکیل می شود

خرم آباد- ایرنا- رئیس ستاد اعتکاف کشور با بیان اینکه شورای اعتکاف در تمامی استان ها تشکیل می شود، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی اعتکاف در بیش از ۸۳ کشور جهان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علیرضا تکیه ای شامگاه چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان لرستان ضمن گرامی داشته میلاد امام علی علیه السلام اظهار داشت: امروز اعتکاف علماً و عملاً بین المللی شده و در بیش از ۸۳ کشور جهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هفتمین جشنواره امسال با موضوع اعتکاف در بخش‌های مختلف انجام خواهد شد، افزود: دو سال یک بار جشنواره اعتکاف در سطح کشور برگزار می‌ شود که تاکنون ششمین جشنواره آن برگزار شده است.

رییس ستاد اعتکاف کشور با بیان اینکه این اعتکاف با یک نفر قبل از انقلاب آغاز و به حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ روحانی معتکف رسید، گفت: امسال یکصد و پنجمین سال احیای اعتکاف در کشور است که بیش از ۶۰ سال آن قبل از انقلاب انجام گرفته است.
وی با تأکید بر اینکه باید مردمی بودن اعتکاف رعایت شود، بیان کرد: در نظر داریم در هر استان یک شورای سه‌گانه اعتکاف متشکل از نماینده ولی فقیه در استان، رئیس دفتر تبلیغات و نماینده ستاد اعتکاف را تشکیل دهیم.
تکیه ای با بیان اینکه با همکاری جامعه المصطفی برگزاری اعتکاف در خارج از کشور هموار شده است، اظهار داشت: طی این ششمین جشنواره اعتکاف یک بانک اطلاعاتی اهالی علم و ادب با ۲۷ هزار نفر شرکت کننده تشکیل شده است.

تکیه ای خاطرنشان کرد: این ۲۷ هزار نفر آثار خود را به شش جشنواره در گذشته ارسال کرده‌اند.

رئیس ستاد اعتکاف کشور با بیان اینکه اعتکاف در قبل از انقلاب اسلامی مخصوص روحانیت و در مسجد امام خلاصه می‌شده است، عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی مراسم معنوی اعتکاف امروز به یک حرکت توسعه یافته و فرهنگ عمومی تبدیل شده است.

وی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی اعتکاف دانشجویی، دانش آموزی، نخبگان، متخصصین و غیره در سطح کشور فعال می باشد.

حجت الاسلام تکیه ای تصریح کرد: اولین کتاب اعتکاف در سال ۷۵ چاپ شده و امروز ۳۰۸ کتاب تخصصی اعتکاف به چاپ رسیده است.

وی عنوان کرد: سه هزار و ۷۰۰ نفر ساعت کار سند راهبردی اعتکاف را تهیه و خدمت حضرت آقا تقدیم کرده‌ایم.

وی با اشاره به این که اعتکاف ظرفیت تامین امنیت اخلاقی جامعه را دارد، عنوان کرد: باید وحدت رویه هم‌آوایی، تداوم و کیفیت پذیری اعتکاف در اولویت قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha