۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۰:۰۴
کد خبرنگار: 3138
کد خبر: 84653198
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیریت فعلی در حذف سرخابی‌ها مقصر نیست

شهرکرد - ایرنا- عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال با اعلام خبر بررسی آینده شغلی شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فعلی فدراسیون در جلسه فردای هیات رییسه، گفت: حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا متعلق به زمان حال نیست و نمی‌توان گفت یک شخص و تشکیلات در این ارتباط مقصر است.

طهمورث حیدری روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری مجمع انتخاباتی هیات فوتبال چهارمحال و بختیاری در شهرکرد و در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره نشست روز پنجشنبه اعضای هیات رییسه فدراسیون و دستور جلسه این نشست گفت: پنج نفر از اعضای هیات رییسه، رییس فدراسیون را استیضاح کرده‌اند که قرار است پنجشنبه جلسه‌ای برگزار شود و «شهاب‌الدین عزیزی خادم» توضیحات لازم را ارائه کند و تصمیم‌گیری شود.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال با بیان اینکه دو سوم اعضای هیات رییسه باید این استیضاح را تایید کنند تا قابل اجرا باشد، افزود: از ارکان مهم فوتبال کشور مجمع است و بعد از آن هیات رییسه این حق را دارد که بر مبنی قانون و آنچه در اساسنامه آمده است از هر عضوی سوال کند.

حیدری درباره دلایل اصلی هیات رییسه برای استیضاح عزیزی خادم و تاثیر حذف استقلال و پرسپولیس از جام ملت‌های آسیا در اتخاذ این تصمیم تصریح کرد: حذف استقلال و پرسپولیس متعلق به زمان حال نیست و حقایق را باید گفت. متخصصان فوتبال نیز از این موضوع اطلاع دارند و نمی‌توان گفت یک شخص و تشکیلات در این ارتباط مقصر است، باید به این موضوع توجه کرد و برسیم به نقطه‌ای که باشگاه‌های ما حرفه‌ای شود به شکلی که AFC ما را بپذیرد و این مختص ایران نیز نبوده و برخی باشگاه‌ها در کشورهای دیگر هم حذف شدند.

وی همچنین اظهار کرد: در فوتبال کشور تغییرات خوبی ایجاد شده و با راهیابی تیم ملی به جام جهانی، دغدغه‌ای که در این رابطه وجود داشت، برطرف شده است، اما مشکلات و معضلات داخلی دیگری وجود دارد که قرار است روز پنجشنبه بررسی و تصمیم‌گیری شود که ممکن است برخی فعالیت‌ها را تحث تاثیر قرار دهد.

حیدری یادآور شد: هیات رییسه فدراسیون فوتبال هر تصمیمی بگیرد تصمیم خانواده فوتبال است

تفکر بالا نگه‌داشتن ورزش در چهارمحال و بختیاری حاکم نیست

رییس امور استان‌های فدراسیون فوتبال در ادامه درباره شرایط فوتبال چهارمحال و بختیاری گفت: در برخی استان‌ها مسوولان ارشد استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌ گونه‌ای عمل می‌کنند که ورزش را در سطح بالا نگه دارند اما این تفکر در این استان حاکم نیست.

حیدری با بیان اینکه کار در رده‌های پایه و آموزش فوتبال در استان به خوبی انجام شده و مشکل نبود حامی مالی است، افزود: این حق استان است که با توجه به ظرفیت‌های موجود حداقل یک تیم در لیگ دسته یک این ورزش داشته باشد.

وی تصریح کرد: تاکنون ۲ مرتبه امتیاز حضور در لیگ دسته ۲ را برای تیم‌های استانی کسب شده است ولی به دلایلی این امتیاز از دست رفته است و اگر تیم‌های استانی نتوانسته‌اند در عرصه ملی موفق باشند این موضوع تا حد زیادی از مجموعه مدیریتی هیات‌ خارج است.

حیدری در خصوص تاکید مدیرکل ورزش و جوانان استان برای ایجاد کمیته بازاریابی و اقتصاد در هیات فوتبال و بخشیده شدن هزینه ورودی تیم‌های استانی به مسابقات مختلف یادآور شد: لازم است در این باره واقعیت‌ها دیده شود، با وجود آنکه فدراسیون فوتبال درآمدزایی بالاتری دارد برای تمامی مسابقات ورودی دریافت می‌کند و در چهارمحال و بختیاری نیز این روند انجام می‌شود و تنها مختص به استان نیست.

رییس هیات فوتبال استان تصریح کرد: تلاش خواهد شد کمیته بازاریابی و اقتصاد در هیات راه‌اندازی شود و حرکت هیات در مسیری قرار گیرد که در سال آینده یک تیم از استان در دسته یک فوتبال حضور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه توسعه فوتبال پایه در استان در چهار سال گذشته روند مطلوبی را سپری کرده است و در حال حاضر نزدیک به ۶۰ باشگاه و مدرسه فوتبال در چهارمحال و بختیاری در حال فعالیت هستند، یادآور شد: ارتقای سطح داوری و مربیگری فوتبال استان نیز مطلوب است به گونه‌ای که هیات استان در این شاخص همواره از برترین‌های استانی و ملی محسوب می‌شود.

حیدری در ادامه اظهار کرد: فوتبال استان دارای استعدادها و توانایی‌های‌ بسیاری است که حضور افراد برجسته‌ای چون موعود بنیادی‌فر و یدالله جهانبازی‌ در عرصه داوری و بازیکنان شاخصی چون غزاله‌ بنی طالبی در ترکیب تیم ملی فوتبال بانوان این مطلب را اثبات‌ می‌کند.

به گزارش ایرنا، مجمع انتخاباتی‌ هیات فوتبال چهارمحال و بختیاری روز چهارشنبه با حضور ۲۳ نفر از اعضای این مجمع در شهرکرد برگزار شد که در نتیجه آن طهمورث حیدری با کسب ۲۱ رای موافق، برای چهار سال دیگر هدایت هیات را بر عهده گرفت.

حیدری که عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال و رییس‌ امور استان‌های‌ این فدراسیون است برای سومین دوره پیاپی‌ مسند ریاست هیات فوتبال استان را به دست آورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha