۱۷ کیلومتر از مسیر کریدور بزرگراهی شمال‌غرب کشور در مهاباد کلنگ زنی شد

مهاباد- ایرنا- ۱۷ کیلومتر از مسیر کریدور بزرگراهی شمال غرب کشور با سه هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار در مهاباد با حضور محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی کلنگ زنی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: ۱۷ کیلومتر از  کریدور بزرگراهی آذربایجان غربی واقع در محدود شهرستان مهاباد در سه محور سه راهی دارلک به مهاباد به طول ۲.۵ کیلومتر با مشارکت پتروشیمی و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

سیدمحسن حمزه‌لو ادامه داد: همچنین هفت کیلومتر محور کنارگذر دارلک به سه راهی برهان با ۲ هزار و ۲۸۰ کیلومتر مسیر دوم این پروژه است.

وی اظهار داشت: محور مهاباد به میاندوآب هم به طول ۷.۵ کیلومتر و با اعتبار ۸۵۰ میلیارد ریال سومین مسیر این پروژه است که امروز با حضور استاندار آذربایجان غربی افتتاح شد.

۱۷ کیلومتر از مسیر کریدور بزرگراهی شمال‌غرب کشور در مهاباد کلنگ زنی شد

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: با بیان اینکه ۱۰۰ کیلومتر از مجموع هزار و ۵۳۰ کیلومتر کریدور شمالغرب کشور در آذربایجان غربی طی ۲ سال گذشته افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

به گزارش ایرنا، مسیر کریدور بزرگراهی غرب کشور از مرز بازرگان در شمال آذربایجان‌غربی آغاز شده و با عبور از آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه و لرستان به خوزستان و بندر امام خمینی (ره) ختم می‌شود.

از این مسیر، ۳۰۰ کیلومتر در آذربایجان‌غربی و ۳۲۰ کیلومتر آن در کردستان قرار دارد که ۶ تونل به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر، ۱۱ تقاطع غیرهمسطح و هزار و ۲۰ متر پل در این منطقه ساخته می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با دعوت نمایندگان آذربایجان غربی به منظور بازدید از طرح های راهسازی به این استان سفر کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha