افزایش شیوع کرونا تا اعطای میزبانی کیش از هندبال آسیا

کیش - ایرنا - بازدید میدانی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای از کیش، کسب ۱۴۹ مدال رنگارنگ توسط ورزشکاران کیشوند، افزایش شیوع کرونا، آغاز اردوی تیم های ملی پاراتیروکمان و والیبال ساحلی ناشنوایان و انتقال تجهیزات مورد نیاز پایانه جدید فرودگاه کیش از جمله اخبار این جزیره در هفته گذشته است.

به گزارش ایرنا، جزیره کیش در آخرین هفته بهمن ماه ۱۴۰۰ (۲۳ تا ۲۹ این ماه) شاهد رویدادهای مختلفی بود که حضور محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای و بازدید از طرح های عمرانی نیمه تمام و دیدار با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی از جمله آنها است.

پور ابراهیمی در این سفر خود علاوه بر بازدید از طرح نیمه تمام پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش، هتل پالاس و مجموعه گردشگری، تجاری و مسکونی میکامال در جلساتی با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی و تجاری جزیره نیز دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدارها گفت: قوه مقننه به عنوان نهادی قانون ساز مصمم است با الزام دستگاه های اجرایی قانون چگونگی مدیریت مناطق آزاد تجاری و صنعتی در راستای نقش آفرینی این مناطق در شرایط تحریمی به صورت کامل اجرا شود.

پور ابراهیمی اظهار داشت: در این راستا به دنبال اصلاح قانون چگونگی مدیریت مناطق آزاد هستیم تا با تقویت نقاط تقوت، اصلاح نقاط ضعف و گنجاندن اهرم های اجرا و نظارت در مجلس شورای اسلامی دنبال می شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش نیز گفت: اتمام پایانه جدید فرودگاه بین المللی این جزیره به عنوان یک طرح اولویت دار در حال پیگیری بوده و تجهیزات مورد نیاز آن برای نصب به محل این طرح منتقل شده است.

محمدرضا نوایی لواسانی افزود: فعالان اقتصادی از سال‌ها پیش در این جزیره سرمایه گذاری های خود را با ریسک بالا انجام داده اند و امروز نیز با وجود مشکلات متعدد در خط مقدم اقتصادی برای رشد و توسعه آن تلاش می‌کنند.

وی اضافه کرد: مشکلاتی از قبیل کرونا، بروکراسی طولانی اداری، راکد و یا ناتمام ماندن طرح‌های بزرگ، سرمایه گذاران را با مشکل روبرو کرده است که بخشی از این مشکلات مربوط به تصمیم گیری‌های دبیرخانه مناطق آزاد است.

افزایش شیوع کرونا تا اعطای میزبانی کیش از هندبال آسیا

میزبانی از مسابقات والیبال ساحلی و هندبال آسیا

ورزش جزیره کیش هفته گذشته شاهد رویدادهای مختلف از جمله نامزدی برای میزبانی از مسابقات نوجوانان و بزرگسالان قهرمانی هندبال ساحلی آسیا و انتخابی مسابقات جهانی و همچنین اعطای مجوز میزبانی مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی آسیا از جمله این رویدادها است.

در صورت اخذ میزبانی از سوی ایران ، جزیره کیش اواخر اسفند ۱۴۰۰ یا  فروردین ۱۴۰۱ میزبان مسابقات نوجوانان و بزرگسالان قهرمانی هندبال ساحلی آسیا و انتخابی مسابقات جهانی با حضور ۱۴ کشور خواهد بود.

همچنین کنفدراسیون هندبال آسیا اعلام کرد هشتمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا مردان از ۲ تا ۱۱ فروردین سال آینده به میزبانی ایران و در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

یکشنبه هفته گذشته اردوی یک هفته‌ای تیم ملی پاراتیروکمان کشورمان در جزیره کیش آغاز شده و تا اول اسفند ادامه دارد و در این اردو اصغر زارعی‌نژاد و محمد رضا عرب عامری درماده ریکرو تمرینات خود را زیر نظر زهرا شعبانی در مجموعه تیراندازی با کمان المپیک کیش انجام می دهند.

چهارمین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی والیبال ساحلی ناشنوایان برای آماده سازی اعضای تیم ملی و شرکت در رقابت‌های بیست و چهارمین دوره المپیک تابستانی ناشنوایان ۲۰۲۱ برزیل نیز از روز جمعه هفته گذشه آغاز شد.

عزیز الله فرضی پور مدیر مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش نیز گفت: حمایت از قهرمانان ورزشی از اهداف این موسسه به عنوان متولی ورزش جزیره است که ورزشکاران جزیره با این حمایت ها توانسته اند در میدان‌های ورزشی ملی و بین المللی ۱۴۹ مدال را کسب کنند.

افزایش شیوع کرونا تا اعطای میزبانی کیش از هندبال آسیا

سلامت

هفته گذشته تیم سیار اداره کل انتقال خون استان هرمزگان از ۲۳ تا ۲۶ بهمن در جزیره کیش مستقر شده بود و در این مدت حدود ۷۰۰ نفر برای اهدای خون به کلینیک امام علی (ع) این جزیره مراجعه کردند و از تعداد مراجعه کنندگان ۶۰۰ نفر شامل شامل ۵۷۰ نفر آقا و ۳۰ نفر خانم موفق به اهدا خون شدند.

پوشش دُز سوم واکسن کرونا از مرز ۵۴ درصد تعداد ساکنان کیش عبور کرد و به گفته رییس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش تا پایان هفته گذشته کنون بیش از ۲۶ هزار نفر از جمعیت بومی و ساکن این جزیره دُز سوم خود را دریافت کردند که بر برنامه واکسیناسیون عمومی حدود ۴۹ هزار نفر پیش بینی شده است.

محمدرضا رضانیا همچنین در خصوص وضعیت شیوع ویروس کرونا اظهار داشت:روند ابتلا به سوه اومیکرون ویروس کرونا در این جزیره همچنان روند صعودی دارد و اکنون ۳۵ درصد از تست های اخذ شد هاز بیماران مثبت است.

مسوول کمیته واکسیناسیون کرونا در کیش نیز گفت: حدود شش هزار و ۱۹۰ نفر کودک پنج تا ۱۲ سال در کیش مشمول واکسیناسیون کرونا هستند که از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون پنج سال به بالا ۱۹۰ کودک در برابر ویروس کرونا واکسینه شده است.

اجتماعی

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در تشریح مصوبات کمیته نظارت بر نرخ کالا و خدمات ستاد نوروزی کیش گفت: بر اساس مصوبات این کمیته شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه کیش موظف شد تا به منظور پیشگیری از هرگونه اختلال در توزیع سوخت و موادغذایی در ایام پایانی سال به ویژه ایام نوروز، برای ورود و خروج خودروهای حمل این اقلام اولویت بندی کند و با توجه به درخواست‌های مطرح شده انتقال فوری کالا و تجهیزات موردنیاز کلوب داران تفریحات دریایی را نیز در دستور کار خود قرار دهد.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی جزیره کیش نیز گفت: ۹۰ درصد کلاهبرداری‌های اینترنتی این جزیره مربوط به اجاره مسافرخانه وخودرو است که ۸۰ درصد این نوع کلاهبرداری در بستر سایت های اینترنتی با عنوان دریافت بیعانه از سوی کلاهبرداران انجام می شود.

محمدرضا رضایی با بیان اینکه با همکاری مدیران سایت های تبلیغاتی مقرر شده هشدارهای پلیسی مختص این کلاهبرداری ها در کنار آگهی ها برای مخاطبان عرضه شود افزود: شگرد مجرمان در این نوع کلاهبرداری اعلام قیمت های اغوا کننده برای اجاره خانه مسافرها و خودروها در جزیره کیش و دریافت بیعانه برای رزرو آن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha