۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 1426
کد خبر: 84655163
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰۳ فقره وام قرض الحسنه به مددجویان کمیته ایوان پرداخت شد

ایلام - ایرنا - رییس کمیته امداد خمینی (ره) ایوان گفت: ۴۰۳ فقره وام قرض الحسنه با اعتبار ۱۸۳ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال به مددجویان کمیته ایوان پرداخت شد.

حمید ایراندوست روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع وام‌های پرداختی محل تبصره ۱۶ بانک های عامل ۳۷۸ فقره با اعتبار ۱۷۸ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال و از محل صندوق امداد ولایت، ۲۵ فقره با اعتبار پنج میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

 وی با بیان اینکه این تسهیلات برای ۴۰۴ نفر شغل ایجاد کرده است، افزود: برگزاری کلاس های آموزشی در سه پایه مقدماتی، مهارتی و پایدارسازی برای ۳۳۷ نفر با اعتبار ۴۰۴ میلیارد ریال، کمک به پایدارسازی طرح ها و تهیه علوفه و کنستانتره با وجود خشکسالی در سال جاری و جلوگیری از تعطیلی طرح ها به تعداد ۷۰ مورد با اعتبار یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات این نهاد است.

ایراندوست ادامه داد: همچنین ۷۰ مورد کاریابی برای اعضای خانواده ها با پرداخت وام به کارفرمایان و پرداخت بیمه کارگران، پرداخت کمک  هزینه درمانی  به بیماران صعب العلاج به تعداد ۱۵۳ نفر، کمک به  تغذیه ۳۹ مادران باردار و ۳۵ کودک دچار سوء تغذیه زیر پنج سال نیز صورت گرفته است.

رییس کمیته امداد امام ایوان یادآور شد: احداث پنج مسکن روستایی و استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن و یک مورد احداث مسکن شهری، پرداخت ۱۵۲ فقره وام کارگشایی به ۱۵۲ خانوارا ز مددجویان با  اعتبار ۹۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات کمیته امداد این شهرستان است.

ایراندوست ادامه داد: همچنین سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال صدقه از طریق صندوق صدقات، صدقه موردی خیرین خارج از استان و مراکز نیکوکاری جمع آوری شده است.

وی تصریح کرد: ۶۳ میلیارد ریال نیز توسط خیرین، حامیان و نیکوکاران به مددجویان تحت حمایت در برنامه های کمک حامیان به ایتام و خانواده محسنین، زکات، اطعام، احسان، جشن عاطفه ها، نذر و قربانی و مراکز نیکوکاری در ۱۰ ماه گذشته پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، ۲ هزار و ۹۵۶ خانوار ایوانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

یک هزار و ۸۷۶ خانوار مستمری بگیر، ۸۹۶ خانوار تبصره ۱۴ و ۱۶۳ خانوار تک و چندخدمتی تحت پوشش این نهاد در شهرستان ایوان قرار دارند.

شهرستان ۵۵ هزار نفری ایوان در ۳۵ کیلومتری ایلام قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha