۳۵۰ طرح اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد شهرقدس تصویب شد

شهرقدس - ایرنا - رئیس کمیته امداد شهرستان قدس گفت: طی ۶ ماه نخست سال‌جاری ۵۰ فقره درخواست تسهیلات اشتغال توسط مددجویان این نهاد دریافت و ۳۵۰ طرح اشتغال تصویب و برای دریافت وام به استان تهران معرفی شده‌است. 

عباس یزادن‌زاده روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، ایجاد اشتغال را از دیگر رسالت‌های اداره متبوعش برشمرد و اظهار داشت: در همین مدت تعداد ۳۰۰ مددجوی زیرپوشش این نهاد برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی و ۱۱۶ فقره وام اشتغال پرداخت و ۲۴۰ مورد در سامانه رصد اشتغال ثبت شد.

وی افزود: آموزش های پیشگیری از ایدز و هپاتیت و سلامت روان و کارگاه پیشگیری با حضور ۴۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و کارگاه سلامت روان دوران سالمندی با حضور ۲۰ نفر برگزار شد.

یزدان زاده با اشاره به توجه این اداره به امور بهداشتی مددجویان خاطرنشان کرد: ۳۳ مددجوی ۶ تا ۱۷ سال از کارگاه آموزشی بهداشت دهان و دندان بهره‌مند و ۲۰۹ مددجو از خدمات مشاوره ای برخوردار شدند.

رئیس کمیته امداد شهرستان قدس اضافه کرد: در راستای خدمت به مددجویان، ۲۲ نیازمند واجد شرایط برای دریافت وام کارگشایی، به بانک قرض الحسنه مهر ایران و ۲۲۷ مددجو برای دریافت وام ودیعه مسکن به بانک های عامل معرفی شدند.

وی به پرداخت ۳۰ فقره کمک هزینه لوازم ضروری به‌ مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال اشاره کرد و اظهار داشت: افزون بر این ۶ خانواده، از ودیعه مسکن امانی به مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و ۱۸۰ خانواده از کمک هزینه موردی به مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال بهره مند شدند.

یزدان زاده از پرداخت کمک هزینه اجاره مسکن به ۱۲۰ خانواده تحت حمایت، به مبلغ ۷۲۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: ۱۵ خانوار از خدمات تعمیرات با هزینه ای به مبلغ یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال برخوردار شدند.

این مسئول با اشاره به کمک برای خرید خانه جهت مدجویان، خاطرنشان کرد: در مردادماه امسال یک خانواده پنج نفره با دریافت کمک هزینه خرید مسکن به مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بلاعوض و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک خیران خانه دار شد.

وی ادامه داد: ۱۰ فقره هدیه ازدواج به فرزندان پسر پرداخت شد، همچنین ۱۶ نفر از فرزندان پسر تحت پوشش این نهاد در راستای توانمندی خانواده از معافیت سربازی برخوردار شدند.

یزدان زاده افزود: از سوی دیگر نمایشگاه کارآفرینان کمیته امداد در هفته دولت در محل باغ ملی شهرقدس با ایجاد ‌۲۵ غرفه برپا شد، همچنین کارگاه آموزشی کسب و کار با حضور مسئولان سازمان فنی وحرفه ای، مجری طرح های خودکفایی شرکت کننده در این نمایشگاه برگزار شد.

به گفته رئیس کمیته امداد شهرستان قدس ۷۰۰ حامی جدید امسال به جمع حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین پیوستند و ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به صورت نقدی و غیرنقدی به فرزندان معنوی خود کمک کردند.

وی یادآور شد: مرداد ماه امسال ۴۴۳ سبد کالای اهدایی حامیان، ۲ هزار و ۳۰ پرس غذای گرم اهدایی یکی از حامیان و ۴۴۲ کیلوگرم گوشت گوسفندی میان خانواده های مشمول طرح اکرام و محسنین توزیع شد.

این مسئول گفت: در کنار این برنامه ها ۸۶۲ اثر ارسالی از مددجویان تحت حمایت به منظور شرکت در مسابقات جشنواره باران وحی ۲ در سامانه سها ثبت شد.

یزدان زاده افزود: ۲۹۴ دانش آموز از اردوهای تفریحی و زیارتی و ۴۶ دانشجوی تحت حمایت از کمک هزینه تحصیلی بهره مند و همچنین ۶۷۰ دانش آموز نیز از کمک هزینه تحصیلی و بسته های نوشت افزار برخوردار شدند.

شهرستان قدس در غرب استان تهران با جمعیت ۴۵۰ هزار نفر در محدوه کوچک، از متراکم ترین مناطق مسکونی در کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha