۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۱۸
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84655239
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بجنورد: مساجد به محور فعالیت های اجتماعی تبدیل شود

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: مساجد تنها مکانی برای انجام فریضه عبادی نیستند و باید به مکانی برای تمامی فعالیت های خدمات، امدادی و پاسخگویی به سوالات حقوقی و مشاوره تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری روز شنبه در دیدار مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان شمالی اظهار داشت: رونق و فعال بودن مساجد در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی با ارتقای سطح مهارت و دانش کارگزاران مساجد میسرمی شود و باید در این زمینه فعالیت های کاربردی انجام داد.

وی تصریح کرد: مساجد نقش مامن افراد را ایفا می کنند و وقتی مردم پای کار باشند، خیلی از مشکلات برطرف می شود و از آنجایی که ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نقش مهمی در رسیدگی به امور معیشتی جامعه ایفا می کند، باید این خدمات حمایتی را با محوریت مساجد انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تقدیر از فعالیت های خدماتی و حمایتی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان شمالی، افزود: سه هزار و ۶۰۰ نفر از بیماران سرطانی عضو انجمن عطوفت در استان شناسایی شده اند که نیاز به خدمات درمانی  دارند و این نهاد در این زمینه می تواند همکاری لازم را انجام دهد.

امام جمعه بجنورد: مساجد به محور فعالیت های اجتماعی تبدیل شود

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان شمالی در ادامه با بیان عملکردی از فعالیت های انجام شده این نهاد حمایتی اظهار داشت: ستاد اجرایی در سال ۱۳۶۸ به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی تاسیس و فعالیت های محرومیت زدایی این ستاد توسط بنیادهای برکت و احسان در سال ۱۳۸۶ بیسشتر نمایان شد.

علی شاهینی با بیان اینکه اجرای فوریت های امدادی، خدمات اجتماعی و عمرانی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان شمالی در قالب بنیاد احسان و بنیاد برکت  پررنگ‌تر از گذشته شده است، تصریح کرد: طرح های مشق انسان، احسان سلامت، لیگ احسان، بسته سلامت، درمان ناباروری و کمک به بیماران صعب العلاج از جمله طرح هایی است که امسال توسط ستاد انجام شد.

وی از اجرای سه رزمایش فرهنگی و امدادی در دور جدید اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان شمالی خبر داد و افزود: رزمایش همدلی و احسان با توزیع پنج هزار بسته معیشتی، رزمایش سلامت با توزیع پنج هزار بسته بهداشتی و رزمایش اهدای جهیزیه با توزیع ۲۵۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند و و۲۰ تن گوشت قرمز از دیگر فعالیت این بنیاد است.

خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha