ترکیب منتخب هفته هجدهم لیگ برتر/ در قرق پایتخت‌نشین‌ها

تهران- ایرنا- در ترکیب منتخب هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران سه تیم تهرانی استقلال، پرسپولیس و پیکان بیشترین نماینده را به خود اختصاص دادند.

به گزارش ایرنا، هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری هشت دیدار به انجام رسید که ماحصل آن رد و بدل شدن ۱۱ گل بود. در این هفته پنج بازی برنده داشت و سه مسابقه با نتیجه مساوی به اتمام رسید. ادامه صدرنشینی استقلال و ثبت اولین برد پدیده از مهمترین اتفاقات روز جمعه بود.

در ترکیب منتخب هفته هجدهم شاهد حضور نمایندگان ۹ تیم مختلف هستیم. سه تیم تهرانی استقلال، پرسپولیس و پیکان نیز با ۲ سهم نسبت به الباقی تیم‌ها عملکرد بهتری داشته‌اند.

ترکیب منتخب هفته هجدهم لیگ برتر/ در قرق پایتخت‌نشین‌ها

دروازه‌بان:  فرزین گروسیان(صنعت نفت)

جایگاه ثابتی در ترکیب اصلی صنعت نفت پیدا کرده و طبق آمار متریکایی فرزین گروسیان با مهار هر چهار توپی که داخل چارچوبش آمد توانست صنعت نفت را به یک امتیاز ارزشمند در شیراز برساند.

مدافعان: رامین رضاییان(پرسپولیس)، وحید حیدریه(فولاد)، سید محمدحسینی(هوادار)

اولین حضور رامین در ترکیب پرسپولیس تاثیر خودش را روی حملات این تیم گذاشت. رضاییان با فرارهای گاه و بیگاه خود حسابی بازیکنان آلومینیوم را آزار داد. بدون تردید در ادامه راه این بازیکن باتجربه می‌تواند مهره‌ای کارآمدتر برای یحیی گل‌محمدی باشد.

وحید حیدریه نیز یک مدافع چپ فوق‌العاده برای جواد نکونام در ترکیب فولاد بود. حیدریه پایه‌گذار تنها گل خوزستانی‌ها در کرمان بود و اجازه نداد تا این تیم دست خالی سرچشمه را ترک کند.

و محمد حسینی. مدافع آخر تیم هوادار تهران که عملکری کم‌نقص در کنار دیگر بازیکنان تیمش در جدال با سپاهان داشت و اجازه نداد تا مهاجمان زهردار سپاهان خحطر خاصی را روی دروازه تیم رضا عنایتی خلق کنند. حسینی به عنوان مدافع مرکزی تیمش و با تکیه بر آمار متریکایی هشت نبرد موفق و ۶ قطع پاس داشت.

ترکیب منتخب هفته هجدهم لیگ برتر/ در قرق پایتخت‌نشین‌ها

هافبک‌ها: مجتبی حقدوست(پیکان)، امیرحسین حسین‌زاده(استقلال)، سعید صادقی(گل‌گهر)، محمدرضا فلاحیان(پدیده)

مجتبی حقدوست یک مهره کلیدی برای تیم مجتبی حسینی است. بازیکنی با قابلیت حمل توپ و ارسال پاس آخر. او این بار در اصفهان و در جدال با تیم اسبقش یک گل زیبا را از زاویه بسته به ثمر رساند تا نقشی کلیدی در ثبت برد ارزشمند خودروسازان در فولادشهر داشته باشد.

امیرحسین حسین‌زاده با گلی تماشایی خودش را در ترکیب منتخب جای داد. بازیکنی توانمند که تقریبا از میانه میدان توپ را گرفت و مزاحمت نادر محمدی هم اجازه نداد تا او تعادلش را از دست بدهد. در ادامه حسین‌زاده با پختگی فراوان و در شرایطی که چندان تعادل نداشت توپ را به صورت چیپ از محمدرضا اخباری عبور داد و گلی سه امتیازی به ثمر رساند تا مشخص شود چقدر حضورش برای فرهاد مجیدی مهم است.

سعید صادقی برای امیر قلعه‌نویی هم نقشی مانند حسین‌زاده برای قلعه‌نویی دارد. این هافبک جوان در تقابل با نساجی روی هر ۲ گل تیمش اثر گذاشت. یک پاس گل داد و یک گل زد تا سیرجانی‌ها انتقام باخت در جام حذفی را از نساجی در لیگ بگیرند و به وضعیت خود در جدول رده‌بندی سروسامان ببخشند.

محمدرضا فلاحیان به نوعی تک ستاره پدیده است. بازیکنی که روی حداقل بردهای تیمش توانسته اثر داشته باشد. او این بار هم با فراری جذاب در دقیقه ۹۴ تیمش را به اولین برد در لیگ بیست و یکم رساند.

ترکیب منتخب هفته هجدهم لیگ برتر/ در قرق پایتخت‌نشین‌ها

مهاجمان: کریم اسلامی(نساجی)، حامد پاکدل(پرسپولیس)، کوین یامگا(استقلال)

نساجی باخت اما نباید به راحتی از کنار نام کریم اسلامی عبور کنیم. بازیکنی باتجربه که گلزنی برایش یکی از راحت‌ترین کارهاست. او این بار هم توانست در روز شکست تیمش یک گل زیبا به ثمر برساند. کنترلی عالی، حفظ توپی مناسب و ضربه‌ای غیر قابل مهار که محسن فروزان در مقابلش حرفی برای گفتن نداشت.

حامد پاکدل نیاز به حضور ۹۰ دقیقه‌ای ندارد. او در چند دقیقه کاری را انجام می‌دهد که کادرفنی طلب می‌کند. پاکدل با گلی زیبا مقدمات برد پرسپولیس در جدال با آلومینیوم را فراهم ساخت و یک بار دیگر نشان داد که پتانسیل حضور فیکس را دارد.

به کوین یامگا هم اشاره کنیم. مهاجم استقلال بر خلاف رودی ژستد که چیزی برای عرضه نداشت؛ با کیفیتی فراوان در زمین ظاهر می‌شود و مقابل تراکتور نیز باراها مدافعان تیم تبریزی را با تکنیک و سرعت بالایش جا گذاشت اما درخشش اخباری و بی‌دقتی هم‌تیمی‌هایش اجازه نداد تا نام این بازیکن در صف گلزنان یا پاس گل‌دهندگان جای بگیرد.

ترکیب منتخب هفته هجدهم لیگ برتر/ در قرق پایتخت‌نشین‌ها

سرمربی: مجتبی حسینی(پیکان)

پیروزی ۲ بر صفر در اصفهان مقابل ذوب‌آهنی که تشنه پیروزی بود کار ساده‌ای نبود اما مجتبی حسینی انجام دادتا یک بار دیگر تیم سابقش را شکست دهد و اثبات کند در این کار تبحر فراوانی دارد. پیکان با حسینی به ماجراجویی‌اش در نیمه بالایی جدول ادامه می‌دهد.

ترکیب منتخب هفته هجدهم لیگ برتر/ در قرق پایتخت‌نشین‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha