۲۷ شهرستان فارس در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

شیراز- ایرنا- دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا در فارس گفت: هم‌اینک از مجموع ۳۶ شهرستان این استان، ۲۷ شهرستان از جمله شیراز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

محمد جباریان، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در ۶ شهرستان استان وضعیت نارنجی و در سه شهرستان نیز وضعیت زرد است.
وی ادامه داد: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان نسبت به هفته‌های گذشته کاهش داشته که همین مساله منجر به افزایش دو برابری تعداد شهرهای قرمز نسبت به هفته گذشته شده است.
او اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی، مقرر شد که تیم‌های نظارتی متشکل از فرمانداری‌ها، اتاق اصناف و نیروهای بسیج با محوریت دانشگاه علوم پزشکی استان نظارت‌ها را به ویژه در مراکز پرتجمع و پرتردد تشدید کنند.
دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا در فارس گفت: چنانچه روند رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه در حوزه اصناف ادامه یابد و همچنان شاهد عادی انگاری در جامعه باشیم، به ناچار نسبت به تعطیلی برخی صنوف اقدام خواهد شد.
جباریان، در خصوص فعالیت مراکز علمی و آموزشی هم گفت: در بحث مدارس و دانشگاه‌ها هم بنا شد که جلسه فوق العاده‌ای برگزار شود و بر اساس مباحث مطرح شده از سوی کمیته علمی تصمیم گیری شود.
وی بیان کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، دو هفته پیش رو زمان بسیار حساسی است و هرچه رعایت دستورالعمل‌ها را بالاتر ببریم و شیوه نامه‌ها بیشتر رعایت شود از پیک پیش رو با سلامت بیشتری عبور خواهیم کرد.

تزریق افزون بر هشت میلیون و ۶۹۰ هزار دُز واکسن در فارس
دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا در فارس، با بیان اینکه تاکنون در استان فارس هشت میلیون و ۶۹۰ هزار و ۵۲۷ دُز واکسن به افراد بالای ۱۲ سال تزریق شده گفت: از این تعداد ۹۲ و ۸۸ صدم درصد مربوط به دُز اول، ۸۶ و نیم درصد مربوط به دُز دوم و ۴۳ درصد مربوط به دُز سوم است.
جباریان افزود: توصیه و تاکید ما همچنان بر تزریق واکسن، رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک است که امیدواریم از سوی شهروندان جدی گرفته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha