۳۰ میلیارد تومان از تجهیزات پزشکی خراسان جنوبی بازسازی می‌شود

بیرجند - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: برای اولین بار در کشور تا ۲ ماه آینده، ۳۰ میلیارد تومان از تجهیزات فرسوده و از رده خارج این دانشگاه بازسازی می‌شود.

به گزارش ایرنا، سید محمد موسوی میرزایی روز شنبه در نشست شورای اداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر در پیک ششم کرونا هستیم و این وضعیت قابل انتظار بود، اظهار داشت: هنوز میزان بستری و فوتی‌ها در استان بالا است اما به نظر می‌رسد این پیک سیر نزولی دارد.

 وی افزود: ۱۰ شهرستان خراسان جنوبی در لیست شهرهای قرمز و شهرستان خوسف نیز در وضعیت نارنجی قرار گرفته است اما این رنگ‌بندی‌ها به غلظت رنگ‌بندی در پیک‌های قبلی کرونا نیست و هر پیک را بر مبنای شرایط خودش می‌سنجند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با یادآوری اینکه فضای فیزیکی، نیروی انسانی، تجهیزات و دارو را در استان فراهم کردیم و خیلی نگرانی برای مشکلات درمانی مردم نداریم، تصریح کرد: به نظر می‌آید در ۱۰ روز آینده از پیک ششم کرونا عبور کنیم.

وی به اقدامات و تغییرات دانشگاه علوم پزشکی در سه ماه اخیر اشاره کرد و افزود: مهمترین تغییرات در راستای نیروی انسانی بود.

موسوی میرزایی با بیان اینکه مسوولان جدید دانشگاه علوم پزشکی استان را بر مبنای بهترین‌ها، پرکارترین و خوشنام ترین‌ها انتخاب کردیم، تاکید کرد: این تغییرات برای من هزینه بسیاری داشته و در آینده هم خواهد داشت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: کنترل و بازدید از مطب پزشکان و متخصصان به خصوص دانه درشت‌ها در حال انجام است تا رضایت مردم از خدمات ارائه شده، افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه پروژه‌های عمرانی نیز تاکنون تجهیزات بیمارستان بشرویه را تحویل گرفتیم و کلینیک سرایان و بالگرد طبس هم تکمیل شده و امکانات و تجهیزات لازم برای بیمارستان‌‎های قاین و نهبندان در حال پیگیری است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: ۱۳ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی این استان به ارزش ۱۴۰ میلیارد ریال از سال گذشته تاکنون به فروش رسیده است که این املاک مربوط به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، ادارات کل امور اقتصادی و دارایی، ورزش و جوانان، دامپزشکی و جهاد کشاورزی استان بوده است.

عیسی جعفری‌ گیو افزود: در مجموع تاکنون در خراسان جنوبی ۶۳ ملک مازاد متعلق به هشت دستگاه اجرایی شناسایی شده است.

وی درباره نحوه هزینه‌کرد درآمد املاکی به فروش رفته هم گفت: هزینه فروش املاک مازاد به حساب خزانه واریز و پس از مبادله موافقت‌نامه به حساب دستگاه فروشنده انتقال می‌یابد؛ این قول را به دستگاه‌های اجرایی می‌دهیم که هزینه فروش املاک تا پایان اسفندماه به حساب آنان واریز شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: پروژه مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولت یکی از پروژه‌های اصلی و کلیدی دولت است که با هدف امکان مدیریت و استفاده بهینه از منابع با اولویت کاهش هزینه‌ها و چابک‌سازی دولت و درآمدزایی از اراضی و املاک مازاد و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه اموال منقول و غیرمنقولی که در راستای وظایف ذاتی دستگاه‌ها استفاده نشود، مازاد تلق می‌شود، اضافه کرد: اداراتی از جمله آموزش و پرورش که در روستاها ملک مازاد دارند در صورتی که زمین آن ملی است، باید به فروش برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha