۱ اسفند ۱۴۰۰، ۳:۵۹
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84655999
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نشست روز یکشنبه بایدن با تیم امنیت ملی کاخ سفید درباره اوکراین

نیویورک- ایرنا- کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا فردا یکشنبه برای بررسی آخرین وضعیت بحران اوکراین نشستی با تیم امنیت ملی خود برگزار می‌کند.

 جن ساکی سخنگوی کاخ سفید شنبه شب به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد: جو بایدن همچنان وضعیت درحال تحول اوکراین را تحت نظر دارد و تیم امنیت ملی به صورت منظم تحولات را به او توضیح می دهند. آنها بار دیگر تاکید کردند که روسیه می تواند در هر زمانی به اوکراین حمله کند.

کامالا هریس معاون رئیس جمهوری و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده اند در حال رایزنی با شرکا و متحدان خود علیه روسیه درباره بحران اوکراین هستند.

معاون بایدن با رئیس جمهوری اوکراین در حاشیه این کنفرانس امنیتی دیدار و گفت‌وگو کرد. کاخ سفید درباره دیدار ۴۵ دقیقه ای هریس و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد که طرفین در مورد اهمیت دیپلماسی و کاهش تنش‌ها توافق کردند.

هریس پیش از این ادعا کرده بود اگر روسیه حمله کند ما تحریم های گسترده مالی و کنترل های صادراتی علیه آن وضع خواهیم کرد.

معاون بایدن روسیه را تهدید کرد و افزود: ما موسسات مالی و صنایع مهم روسیه را هدف قرار خواهیم داد. همچنین آنها که در این تهاجم بدون دلیل همدست هستند و  آن را کمک و تشویق می کنند، هدف قرار خواهیم داد.

  وزیر دفاع آمریکا  نیز که در اروپا به سر می برد، روز شنبه به وقت محلی در مصاحبه با شبکه ای بی سی نیوز ادعا کرد که به عقیده او استقرار نظامی روسیه در امتداد مرز اوکراین بلوف نیست و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه می تواند تصمیم بگیرد در مدت کوتاهی به اوکراین حمله کند.

آستین در ادامه ادعاهایش گفت که روسیه زیرساخت های جنگی را در امتداد مرز اوکراین توسعه داده است تا با موفقیت تهاجم  انجام دهد.

وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد پوتین چندین گزینه در اختیار دارد و می تواند در کوتاه مدت حمله کند.

وزیر دفاع آمریکا بازگشت نیروهای روسی را زیر سوال برد و گفت اگر آنها به پایگاه های خود باز می گشتند ما شاهد پشتیبانی لجستیکی، حمایت پزشکی و پشتیبانی هوایی در منطقه نبودیم.

روابط بین مسکو و کی یف از سال ۲۰۱۴ تیره شده و این تنش تحت تاثیر فضاسازی‌های تبلیغاتی آمریکا و متحدانش شدت گرفته است.

روسیه تضمین ها و درخواست‌های امنیتی را برای ایالات متحده آمریکا فرستاده و در آن بر توقف هرگونه رزمایش نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و همچنین خروج نیروهای این سازمان از اروپای شرقی تاکید کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه معتقد است که قدرت‌های غربی از متحدان خود برای محاصره روسیه استفاده می‌کنند. او خواهان آن است که ناتو فعالیت‌های نظامی خود را در اروپای شرقی متوقف کند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز با بیان این ادعا که نیروهای روسیه قصد حمله به اوکراین را در روزهای آینده دارند، می گوید نیروهای روسیه هم اکنون اوکراین را از طریق بلاروس، مرزهای مشترک با اوکراین و در دریای سیاه محاصره کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha