۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۰۰
کد خبر: 84656229
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرپرست آموزش و پرورش البرز:

تربیت تعطیل شدنی نیست

۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۰۰
کد خبر: 84656229
تربیت تعطیل شدنی نیست

تهران- ایرنا- سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: تربیت امری ظریف است که تعطیل شدنی نیست.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش و ایرنا، علی حجرگشت در مراسم گرامیداشت سی و دومین سالگرد تأسیس کانون های فرهنگی تربیتی افزود: در ایام مقدس و شکوهمندی قرار داریم. روزهای گذشته آغاز چهل و چهارمین بهار انقلاب بود. از این رو باید بدانیم در کجا قرار داریم و در کدام مسیر حرکت می کنیم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی همواره پرشتاب رو به جلو در حال حرکت بوده است. بنابراین در آموزش و پرورش نیز به عنوان متولیان حوزه فرهنگی باید اهداف انقلاب بازنگری شود تا بدانیم در ۴۳ سال گذشته چه رویدادهایی در این حوزه صورت گرفته است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش پیش و پس از انقلاب مجاهدت های بسیاری شده که در واقع نتیجه اقدامات و بینش شهید بهشتی، مطهری و باهنر است و می توان آنها را بنیان گذاران پایه های فرهنگی در کشور دانست.

حجرگشت یادآور شد: همانطور که شهید باهنر گفته بود تربیت در تابستان با تعطیلی مدارس تعطیل نمی شود، این موضوع مهم در دوران کرونا با تعطیلی مدارس تداوم داشت.

وی با بیان اینکه تربیت امری ظریف است، خاطرنشان کرد: تربیت تعطیل شدنی نیست، امروزه به واسطه کانون های تربیتی و فرهنگی شاهد نقش آفرینی های هنری و تربیتی بسیاری هستیم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: امروز پس از ۳۰ سال از فعالیت کانون های فرهنگی و تربیتی باید همه فعالیت ها مرور شود و همچنین بیندیشیم که برای بهره مندی از ظرفیت بیشتر در این حوزه چه اقداماتی صورت گیرد.

حجر گشت عنوان کرد: متولیان آموزش و پرورش در کشور باید برنامه ریزی مناسبی برای پویاتر شدن مراکز فرهنگی و تربیتی داشته داشته باشند و در چنین زمان هایی رسالت عظیم تعلیم و تربیت را واکاوی کرد.

وی گفت: ۳۰ بهمن ماه تا هفتم اسفند ماه به عنوان هفته کانون های تربیتی نام گذاری شده است. آموزش و پرورش همواره وظیفه خود را  در انقلاب و جنگ تحمیلی با ۳۶ هزار دانش آموز شهید ایفا کرده و امید است نگاه جدید مسوولان آغازی برای آماده سازی زمینه های فرهنگی دیگر باشد.

به گزارش ایرنا، کانون فرهنگی تربیتی زیرمجموعه و مکمل فعالیت های پرورشی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران است. این مراکز برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری، ورزشی، اجتماعی، علمی و مهارتی در جهت رشد و شکوفایی استعدادهای نوجوانان دانش آموز به ویژه دوره‌های متوسطه اول و دوم در سراسر کشور تشکیل می‌شود. هدف این مراکز تقویت هویت فرهنگی، دینی و ملی و غنی کردن اوقات فراغت است که در قالب برنامه‌های اردویی، کارگاه‌های آموزشی، انجمن‌ها، جشنواره‌ها و… به صورت فوق برنامه فعالیت می‌کند.

این کانون ها براساس مصوبه پانصد و سومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش ۳۰ بهمن ۱۳۶۸ تأسیس شد. روز ۳۰ بهمن ماه به عنوان روز گرامیداشت کانون‌ها و هفته اول اسفند به نام هفته کانون‌های فرهنگی تربیتی در تقویم اجرایی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نامگذاری شده‌ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha