معاون استاندار مازندران خواستار ورود تمامی دستگاه‌ها برای خدمات رسانی نوروزی شد

ساری - ایرنا - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران به دستگاه‌های اجرایی مرتبط دو هفته زمان داد تا برنامه‌هایشان را برای میزبانی از مسافران نوروزی آماده کنند و تاکید کرد : برای خدمات‌رسانی نوروزی به مسافران همه دستگاه‌های مسئول با برنامه پای کار بیایند.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، روح الله سلگی با پیش بینی این که آمار ورود گردشگران به مازندران در نوروز سال ۱۴۰۱ به خاطر دو سال وقفه در انجام سفرهای نوروزی ناشی از شیوع کرونا بیشتر از سال های گذشته باشد ، گفت : استانداری و دستگاه اجرایی مختلف استان این پیش بینی را باید بکنند که ظرفیت های مازندران کشش و توان پذیرش و میزبانی حجم گسترده ای از گردشگران را در نوروز ۱۴۰۱ داشته باشد.

وی با اشاره به گزارش حوزه اجتماعی استانداری که ۵۰۰ هزار مازندرانی مقیم تهران هستند ، افزود : باید با برنامه ریزی، محدودیت هایی ایجاد شود و تا شاهد حجم گسترده ای از سفر ناگهانی به استان نباشیم.

سلگی گفت : در این دو هفته باید گزارش جامع داشته باشیم و دستگاه های نظارتی سازمان صنعت ، معدن و تجارت و بازرسی به طور شایسته نظارت و کنترل خود را در بازار و قیمت ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه تمهیدات باید در نظر گرفته شود، افزود: ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستگاه های فرهنگی، تبلیغات اسلامی، میراث فرهنگی و فرمانداران یک طرحی را برای ورودی های شهرهای استان ارائه کنند.

معاون استاندار مازندران گفت : باید طرح های نو و ابتکاری از معرفی فرهنگ، آداب و رسوم، سبک پوشش مردم استان مازندران برای این حجم گسترده گردشگر و مسافر که وارد استان می شوند در ورودی های شهرها ارائه دهند.

وی همکاری تمامی دستگاه های اجرایی در تعطیلات نوروزی را ضروری برشمرد و افزود  مخابرات می تواند یک سامانه پیامکی برای ارتباط دو سویه بین استان و گردشگران برای ارائه مشکلات، نظرات و پیشنهادات به صورت دیالوگ راه اندازی کند.

سلگی به همکاری جدی شهرداری ها در خصوص ورودی های شهر و پاکسازی سواحل تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه حریم و ورودی شهرها شرایط مناسبی ندارد باید برنامه ریزی صحیح در خصوص پاکسازی انجام گیرد.

وی ادامه داد: شهرهایی که به عنوان ورودی استان هستند باید شهرداری ها تدابیر ویژه و فرمانداری ها همکاری لازم را داشته باشند.

سلگی ‌با اشاره به شیوع کرونا و رسیدن به پیک ششم و اوج آن در اسفند ماه سال جاری، خاطرنشان کرد: اوج شیوع کرونا میزان خروج گردشگران از استان را به ستاد خواهد داد.

معاون استاندار مازندران به اقدامات صورت گرفته در استان همچون آزاد سازی سواحل اشاره کرد و گفت: در خصوص آزادسازی سواحل تبلیغات صورت گیرد با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، با حضور میلیونی گردشگر به مازندران، این یک فرصت است و باید هوشمندانه و خلاقانه برنامه ریزی درست انجام شود.

سلگی افزود : اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری ها نسبت به آذین بندی جاده ها و شهرها اهتمام ویژه را داشته و همچنین حضور مستمر پلیس راه در محورهای استان بسیار با اهمیت است.

وی تاکید کرد : گشت های تعزیرات در تنظیم بازار و مقابله با گرانی اقلام غذایی را در دستورکار خود قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha