بارندگی در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، با ورود سامانه ناپایدار به این استان بیشترین بارندگی همراه با کاهش محسوس دمای هوا در این استان امروز (دوشنبه) روی می‌دهد طوری که دمای هوای روزانه حدود هشت درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

زهرا عنایتی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز در مناطق جنوبی و مرکزی استان رگبار باران با احتمال رعد و برق و آب گرفتگی و در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ و در نواحی سردسیر و ارتفاعات استان بارش برف و باران در ساعات شب پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین براثر فعالیت این سامانه بارشی، وزش باد شدید موقتی طی امروز و فردا در نواحی بادخیز استان دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با فعالیت این سامانه ناپایدار، مه گرفتگی و کاهش دید طی امشب و فردا شب نیز در استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این سامانه سه‌شنبه شب از مرزهای شرقی استان خارج می‌شود.

عنایتی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین هفت تا ۱۴ درجه سلسیوس در نوسان بود ادامه داد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد به هشت درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای آن به حدود پنج درجه سلسیوس می‌رسد.

فریمان با کمینه دمای هوای ۲ درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۲۱ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

همچنین بیشترین شدت وزش باد طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان‌ بردسکن با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

طی شبانه روز گذشته از شهرستان‌های بجستان، بردسکن، تایباد، تربت‌حیدریه، فریمان، سبزوار، قوچان، کاشمر، نیشابور، خواف، جغتای، گلمکان و کلات بارش‌های پراکنده گزارش شده است که بیشترین حجم بارش در شهرستان تربت‌حیدریه با ۲ دهم میلیمتر بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha