رستاخیز رنگ ها در طبیعت سحرانگیز کهگیلویه و بویراحمد

۷ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۰۷
کد خبر: 84657466
فرزانه شریفی
رستاخیز رنگ ها در طبیعت سحرانگیز کهگیلویه و بویراحمد

گچساران - ایرنا - در حالی که کمتر از یک ماه تا پایان فصل زمستان باقی مانده، اما رستاخیز رنگ ها از برف های نقره ای گرفته تا گل های زرد، سرخ و بنفش در کنار طبیعت سرسبز دشت ها و آبی رودخانه ها جلوه ای از رستاخیز رنگ ها در طبیعت سحرانگیز کهگیلویه و بویراحمد را به نمایش گذاشته است.

طبیعت زیبای استان کهگیلویه و بویراحمد که در میان استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس، بوشهر، خوزستان واقع شده و به عنوان شاهراه شمال به جنوب و شرق به غرب کشور شناخته می‌شود اسفند ماه متنوع ترین و رنگین ترین روزهای سال را تجربه می کند.

اگرچه این استان را به سرزمین چهار فصل می شناسند اما زیباترین جلوه زیبایی های طبیعت در اسفند و فروردین ماه دلربایی می کند این روزها درحالی که برف سرتاسر طبیعت شهرهای شمالی کهگیلویه و بویراحمد را نقره گون کرده و پیست اسکی کاکان علاقه مندان زیادی را جذب کرده در فاصله ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان باشت جلوه های بهار خودنمایی می کند.

زیبایی هایی بهار خیال انگیز در آخرین ماه فصل زمستان شهرستان های جنوبی کهگیلویه و بویراحمد  به دشت های سرسبز و پوشیده از گل های رنگارنگ ختم نمی شود بلکه لطافت هوا طبیعت دوستان را مدهوش هنرمندی دست خلقت الهی کرده است.

طبیعت بکر و چشم نوازی که میان رشته کوه زاگرس جا خوش کرده، این روزها کوهساران سرسبز، تپه ماهورهای پر از درختان بلوط، رودخانه های خروشان، جوشش چشمه ساران و طراوت آبشارها رنگین کمانی جذاب از طبیعت خداوندی را به نمایش گذاشته است.

همزمان با نخستین روزهای اسفند ماه هنرنمایی طبیعت در روستاهای باباکلان، بی بی حکیمه (س)، باغ های چشمه بلقیس چرام، فردوس گچساران به اوج رسیده است.

وقتی نسیم برخاسته از دشت های سرسبز بهار شهرستان های جنوبی کهگیلویه و بویراحمد شانه‌های درختان بلوط، بادام، بنه را نوازش می‌دهد در این سرزمین رویایی افسون بهار زودرس انسان را سرمست می کند.

اینجا شمیم عطر گل‌های بهاری، نغمه دلکش پرندگان و صدای دلنشین چشمه ساران  آنچنان در هم آمیخته که هیچ قلمی را یارای توصیف آن نیست.

اینک بهار زودرس شهرستان های جنوبی کهگیلویه و بویراحمد با آب و هوای دلپذیر انگاره‌ای دلچسب از زیبایی های خلقت خداوند را در طبیعت بکر و رنگارنگ زمین به تصویر می کشد.

در این سرزمین خیال انگیز افزون طبیعت بکر و هزار رنگ که چشم هر بیننده‌ای را مسحور خود می کند، بناهای تاریخی پل بریم، بلاد شاپور، چارطاقی خیرآباد، تنگ سولک بهمئی تمدن کهن این استان را فریاد می‌زنند.


شلالدون

شاید کمتر مسافری است که در مسیر گچساران  به شیراز بگذرد اما مدهوش زیبایی های خیره کننده بهار نورسته منطقه گردشگری شلالدون در شهرستان باشت نشده باشد.

این منطقه شگفت انگیز مقصدی رؤیایی برای دوستداران طبیعت است که می‌خواهند به دور از معمارهای سنتی و نوین شهری در تپه ماهورهای سرسبز به نغمه پرندگان گوش جان دهند.

منطقه زیبای گردشگری شلالدون در مسیر جاده ترانزیتی و ارتباطی اهواز، گچساران به شیراز و حدود پنج کیلومتری شهر باشت واقع شده است.
این پارک ۳۰ هکتاری طبیعی با پوشش جنگلی بلوط و گل های رنگارنگ و هوای مفرح و تپه ماهورهای زیبایش یکی از ۱۰منطقه گردشگری نمونه کهگیلویه و بویراحمد بشمار می رود.

از آنجا که هوای شهرستان گچساران در بیشترین روزهای سال گرمترین نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد است بهار این شهرستان زودتر از بقیه نقاط شروع می شود.

منطقه امامزاده جعفر 

منطقه امامزاده جعفر در مسیر جاده گچساران به باشت نیز این روزها جلوه های بی بدیلی از زیبایی های طبیعی بهار را به تصویر می کشد.

اینجا طبیعت چون حریری سبز بر قامت دامنه های زاگرس خودنمایی کرده و چکاوک ها، هزار دستان و قمریان، نغمه سرایی می کنند.

وجود باغ های تولید انواع سبزی و مرکبات،هوای بهاری،آسمان آبی با تکه هایی ابرهای سفید جلوه های دیگری از طبیعت هزار رنگ در این منطقه است.

روستاهای منطقه بی بی حکیمه

این روزها کارت پستال خیال انگیز بهار روزهای ابتدایی اسفند ماه در روستاهای باباکلان، بن پیر،آبشیرین و بی بی حکیمه (س) متجلی شده است جایی که گل های رنگارنگ سرخ ، زرد ، اطلسی ، بنفش ، سفید در میان دشت های سرسبز خودنمایی می کند.

از روستای آبشیرین که عبور کنی آنچنان زیبایی های بهار نورسته انسان را مدهوش می کند که مسافران دوست دارند این مسیر به پایان نرسد.

در کنار زیبایی های طبیعی وجود گله های عشایربا نغمه دل انگیز نی چوپانان جلوه ای دیگر از زیبایی های این منطقه است که نگاه هر بیننده و رهگذری را جلب می کند.




 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha