از سقوط جنگنده اف ۵ ارتش تا فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در کشور

استانها - ایرنا -خبرنگاران ایرنا دوم اسفند ماه نسبت به پوشش رویدادها و تولید محتوا اقدام کردند که از مهمترین آنها می‌توان به سقوط جنگنده اف ۵ ارتش، خدمات بیمه برای قالیبافان، فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، اجرای سامانه آبیاری نوین، افزایش تردد کامیون‌های در مرزها و صدور کالاهای غیرنفتی اشاره کرد.

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که "آذربایجان‌غربی در نقطه طلایی توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان"، "مثلث امیدبخش رونق شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد"، "توسعه آبیاری نوین نیاز ضروری کشاورزی گلستان"، "استخراج طلا با کیمیاگری در عصر دیجیتال" و " «زر و گوهر» رشت همچنان زیر آوار آلودگی"  از جمله این گزارش‌ها بود.

امروز گروه استانها هم در گزارشی به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: قدرت انتقال و سرایت سویه اومیکرون به گفته متخصصان حوزه بهداشت و درمان سه برابر کرونا دلتا بوده است از این رو سهل انگاری عده‌ای از مردم زیرپا گذاشتن اصول مقابله و پیشگیری از این ویروس باعث شده تا افراد زیادی قربانی همین بی تفاوتی شده و به دام کرونا بیافتند.

همچنین سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح که از روز گذشته به زاهدان سفر کرده است گفت که مرزهای مشترک با کشور افغانستان نیاز به امنیت و آرامش مضاعفی دارد. وی همچنین در آیین بهره‌برداری از طرح‌ آبرسانی ارتش به ۱۸ روستای هیرمند سیستان و بلوچستان یادآور شد: حقابه هیرمند در سطوح مختلف کشور در حال پیگیری است.
 

از سقوط جنگنده اف ۵ ارتش تا فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در کشور

از تبریز هم خبر رسید که هواپیمای جنگنده در این شهر سقوط کرد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در این ارتباط گفت که در این حادثه دو خلبان این هواپیما به شهادت رسیدند و یک شهروند هم فوت کرد.  فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز توضیح داد که خلبان جنگنده سقوط کرده با جانفشانی و هدایت هواپیما به منطقه خالی از سکنه، از وقوع فاجعه بزرگ جلوگیری کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی نیز به مرکز ایرنا در ارومیه گفت که حدود ۱۹ هزار قالیباف در آذربایجان‌غربی از خدمات بیمه استفاده می‌کنند. غلامرضا بابایی یادآور شد:  ۱۲ هزار و ۶۹۹ نفر از این قالیبافان از مزایا و خدمات بیمه تأمین اجتماعی و حدود ۶ هزار نفر نیز از خدمات بیمه صندوق اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر بهره مند می‌شوند.

همچنین معاون وزیر کار در زنجان گفت که شعار و حرکت دولت سیزدهم به سمت مبارزه با فساد است. محمد چکشیان تاکید کرد: رییس جمهور پنج ویژگی انقلابی بودن، پاکدستی، ضد فساد، کارآمدی و مردمی بودن را برای انتصابات مطرح کردند، در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بر اساس همین مولفه ها عمل می‌شود.

معاون دادستان کل کشور نیز که به اصفهان سفر کرده است تاکید کرد: مدیرانی که به تولید کشور ضربه بزنند، تحت پیگرد قرار می‌گیرند. به گفته سعید عمرانی، این مدیران یا نفوذی هستند یا در زمین نفوذی‌ها بازی می‌کنند.

از سقوط جنگنده اف ۵ ارتش تا فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در کشور

معاون امور استان‌ها و خادمیاری آستان قدس رضوی هم در تبریز اعلام کرد که ۱۴۰هزار خادمیار رضوی در کشور فعالیت می‌کنند. مهدی رضوی کیا ادامه داد: ارتقاء ظرفیت های جدید و جذب خادمیاران و تقویت شبکه به توسعه این فرهنگ متعالی کمک می کند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران نیز در گرگان اعلام کرد که دولت از بازرگانان برای رونق صادرات کشاورزی حمایت می‌کند. امیر یوسفی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه رونق صادرات با استفاده از ظرفیت معاونت اقتصادی سفارتخانه‌ها و رایزان بازرگانی می تواند دغدغه بازرگانان و تولیدکنندگان کشور را در حوزه فروش محصول برطرف کند.

همچنین امروز از زاهدان خبر رسید که ذخیره سدهای سیستان و بلوچستان۴۲ درصد کاهش یافته است. مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با تایید این خبر خاطرنشان کرد: حجم آب موجود در مخازن سدهای سیستان و بلوچستان ۳۳ درصد حجم کل مخازن است.

از سقوط جنگنده اف ۵ ارتش تا فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در کشور

مدیرکل راهداری ایلام هم از جابجایی یک میلیون و ۷۳۶ هزار تن انواع کالا در این استان خبر داد.  نورالله دلخواه توضیح داد: سیمان، گندم و انواع مصالح ساختمانی بیشترین میزان کالاهایی بوده که در این مدت توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابجا شده است.

مدیر سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر نیز گفت که ۷۹۸ میلیارد تومان از کالاهای انبارهای اموال تملیکی در بوشهر تعیین تکلیف شد. محمدقاسم صادقی افزود: در ۱۱ ماه امسال ۱۶۰میلیارد تومان از کالاهای اموال تملیکی در استان بوشهر به فروش رسید که نسبت به کل سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی نشان می‌دهد.

همچنین رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از فعالیت ۱۷ شرکت دانش بنیان در حوزه صنعت این استان خبر داد. حبیب ابراهیم‌پور اضافه کرد: در حال حاضر ۲۶۷ واحد فناور و ۳۳ شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری استان فعالیت دارند  که ۱۷ مورد آن مربوط به صنعت می باشد

از سقوط جنگنده اف ۵ ارتش تا فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در کشور

رییس امور آب شهرستان سلسله در لرستان هم گفت: ۵۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های سلسله رفع تصرف می‌شود. ذبیح جودکی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۳ هکتار از اراضی، حریم و بستر رودخانه ها در مناطق هنام، سراب زز، سراب گلم کاو و میان ولان و پنج هکتار از حریم و بستر رودخانه کهمان در شهرستان آزادسازی شده است.

از مشهد نیز خبر رسید که پرونده فروش برنج هندی در بسته‌بندی پاکستانی به تعزیرات حکومتی ارسال شد. مدیر نظارت و بازرسی محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در این ارتباط توضیح داد: چندی پیش ۲۵ تن برنج از طریق سامانه بازرگام به صورت اینترنتی فروخته و به منازل مردم ارسال شد که شاهد شکایت و اعتراض مردم نسبت به کیفیت این محصول بودیم.  طبق نظر مردم برنج فروخته شده به آنان برنج هندی در بسته‌بندی پاکستانی بود.

همچنین معاون سازمان جهاد کشاورزی یزد به خبرنگار ایرنا گفت که سامانه آبیاری نوین در ۳۵ هزار هکتار زمین های کشاورزی یزد اجرا شد. عباس حاجی حسینی افزود: با کمک بلاعوض دولت و سهم آورده کشاورزان این عدد تا پایان سال ۱۴۰۰ شمسی به ۳۶ هزار و ۴۰۰ هکتار افزایش می یابد.

از سقوط جنگنده اف ۵ ارتش تا فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در کشور

مدیر عامل ستاد معاینه فنی شهر تهران  هم اعلام کرد که از ابتدای سال جاری یک میلیون و ۴۸۷ هزار خودرو به مراکز معاینه فنی تهران مراجعه کرده‌ اند.  حسین مقدم افزود: در مجموع ۳۲ درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشدند.

بیش از یک هزار تن کالا از گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر شد. این عنوان خبری بود که مرکز ایرنا در یاسوج به نقل از مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد منتشر کرد. بهنام احمدی ارزش این میزان کالا را بیش از دو میلیون دلار اعلام کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز خبر داد که ۷۸۰ تن میوه شب عید در قزوین ذخیره سازی شد. رضا افلاطونی یادآور شد: تا پایان هفته جاری نیز باقیمانده سهمیه پرتقال استان از مقصد شهرهای مختلف استان مازندران به قزوین بارگیری می‌شود و در سردخانه‌های استان ذخیره سازی خواهد شد.

از سقوط جنگنده اف ۵ ارتش تا فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در کشور

همچنین مرکز ایرنا در خرم‌آباد خبر داد که واژگونی اتوبوس مسافربری در لرستان ۱۷ مصدوم بر جا گذاشت. مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان در این خصوص گفت که این حادثه بامداد امروز حوالی ساعت سه و ۱۵ دقیقه مقابل نیروگاه برق رخ داد و علت حادثه توسط کارشناسان راهنمایی و رانندگی در دست برر سی است.

از دفتر ایرنا در ساوه هم خبر رسید که رئیس شورای شهر و مسئول حراست شهرداری رازقان به اتهام اختلاس بازداشت شدند. رییس کل دادگستری استان مرکزی با اعلام این خبر اضافه کرد: اتهام این افراد اختلاش ۷۵۰ تن سیمان متعلق به شهرداری رازقان است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز نیز از پرداخت ۶۵۱ میلیارد ریال تسهیلات مقاوم سازی مسکن در شهرستان شیراز خبر داد. مسعود صف شکن تاکید کرد: با تعامل و هم افزایی بین بانک ها و بنیاد مسکن و با برگزاری نشست های تخصصی و هماهنگی پرداخت این تسهیلات با کمترین بروکراسی و با پذیرش سفته های زنجیره ای امکان پذیر شده است.

از سقوط جنگنده اف ۵ ارتش تا فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در کشور

امروز همچنین مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی خبر داد که ۵۰۶ نفر شکارچی متخلف در آذربایجان غربی دستگیر شدند. مهران نظری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در ارومیه افزود: یگان حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی امسال تعداد ۷۱۱ تخلف زیست‌محیطی ثبت کرده که طی آن بیش از ۳۳۸ اسلحه مجاز و ۲۶ اسلحه غیرمجاز از شکارچیان کشف شده است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت هم گفت که ۲۰ میلیارد تومان البسه قاچاق در تهران کشف شد. سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی ادامه داد: ماموران پلیس پس از اطلاع از موضوع انتقال و ذخیره مقادیر زیادی انواع پوشاک و کفش خارجی و ایرانی قاچاق توسط شرکتی در بزرگراه شهید لشگری تهران، در یک عملیات همزمان و منسجم پس از رصدهای اطلاعاتی نامحسوس به محل دپوی کالاهای قاچاق مراجعه و اموال را به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد تومان توقیف کردند.

مرکز ایرنا در همدان نیز به نقل از مدیر طیور جهاد کشاورزی استان همدان اعلام کرد که روزانه ۶۰ تن مرغ از همدان به سایر استان‌ها ارسال می‌شود. به گفته علیرضا قراگزلو، تولید روزانه مرغ استان همدان به طور متوسط ۱۹۰ تا ۲۰۰ تن است که ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن آن در داخل استان مصرف می شود و مابقی نیز به دیگر استان های کشور ارسال می‌شود.

از سقوط جنگنده اف ۵ ارتش تا فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در کشور

از اهواز هم خبر رسید که سربازان گمنام امام زمان(عج) در اطلاعات سپاه خوزستان، فردی که عناوین مختلف دولتی را جعل کرده بود را دستگیر کردند.  این فرد که سابقه محکومیت قضایی نیز دارد در ماه های اخیر تلاش کرده است با سوء استفاده از نام و سمت مسئولان با پرسنل و مدیران بخش های مربوطه ارتباط برقرار نماید که با هوشیاری، رصد و کنترل نیروهای امنیتی دستگیر شد.

دادستان عمومی و انقلاب سلماس نیز خبر داد که قاتلان رییس سابق پلیس اطلاعات آذربایجان‌غربی دستگیر شدند. ناصر عباسی یادآور شد: ۲ روز گذشته، پیکر سوخته رییس سابق پلیس امنیت و اطلاعات انتظامی آذربایجان غربی در صندوق عقب خودرو در گردنه قوشچی کشف شده بود.

همچنین مدیر پایانه مرزی بازرگان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در ارومیه اعلام کرد که تردد کامیون از مرز بازرگان امسال ۷۰ درصد افزایش یافت. جابر اکبرپور توضیح داد: تمامی این ترددها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده که با حضور کارکنان مرکز بهداشت در نقطه صفر مرزی صورت می گیرد.

از سقوط جنگنده اف ۵ ارتش تا فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در کشور

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی هم اعلام که ۱۸۸ میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود. احمد حمزه‌زاده در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در تبریز افزود: این طرح ها شامل احداث مجتمع گردشگری، سفره‌خانه سنتی، مراکز تفریحی و سرگرمی بوده که به تصویب رسیده است.

مدیرکل گمرکات استان گلستان نیز خبر داد که ۱۶۶ میلیون دلار کالای غیرنفتی امسال از گلستان به خارج صادر شد. سید ابراهیم حسینی قزاقستان، عراق، ترکمنستان، بلغارستان، افغانستان، رومانی، لهستان، قرقیزستان، ازبکستان و ارمنستان" را به ترتیب ۱۰ کشور نخست مقصد صادرات کالاهای غیرنفتی گلستان اعلام کرد.

از سقوط جنگنده اف ۵ ارتش تا فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در کشور

مرکز ایرنا در اهواز هم با انتشار فیلمی با عنوان آسیاب‌های تاریخی اندیکا به بررسی این آسیاب‌ها پرداخته است. این آسیاب‌ها یکی از آثار تاریخی شهرستان اندیکا محسوب می‌شوند که بیشتر آنها به تاریخ پیوسته‌اند اما تعداد انگشت شماری از آنها هنوز هم در برخی مناطق کاربرد دارند.

امروز همچنین گزارش‌های تهیه شده توسط مراکز ایرنا در ۳۱ استان کشور هم مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن، گزارش‌ کلثوم مومنی خبرنگار مرکز سنندج با عنوان "مرد که گریه نمی‌کنه"، مطلب مشترک سید احمد نجفی رییس مرکز شیراز و محمد امین افشار پور خبرنگار این مرکز با تیتر "برزخی به نام بافت تاریخی شیراز "،  عصمت برزجی خبرنگار مرکز بیرجند با عنوان "کرونا را باور کردم"،  شادی خورشیدی سدهی خبرنگار مرکز رشت با تیتر  " «زر و گوهر» رشت همچنان زیر آوار آلودگی" و علیرضا فولادی رییس دفتر مراغه با عنوان "استخراج طلا با کیمیاگری در عصر دیجیتال" به عنوان مطالب برتر یا شایسته تقدیر انتخاب شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha