۱۵ هزار گیلانی فاقد بیمه در طرح بیمه سلامت ثبت‌نام کردند

رشت - ایرنا- معاون اجتماعی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه پیش بینی می شود بیش از ۲۰۰ هزار گیلانی فاقد پوشش بیمه ای باشند، گفت: از ابتدای شروع طرح تاکنون بیش از ۱۵ هزار نفر شناسایی و نام نویسی شده‌اند و روند شناسایی و ثبت نام تا پایان اجرای طرح ادامه دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه قدس گیلان، سرهنگ مرتضی نورسته روز دوشنبه با اشاره به اهمیت و جایگاه بیمه در بین اقشار مختلف، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و به منظور تحت پوشش قرار دادن افراد فاقد بیمه، طرح بیمه سلامت در دستور کار سپاه قدس گیلان قرار گرفت.

وی افزود: اجرای طرح سلامت با مشارکت بسیجیان و گروه های جهادی در استان در حال اجرا است و گیلان پیش قراول اجرای این طرح می باشد.

معاون اجتماعی سپاه قدس گیلان کاهش هزینه های درمانی و همچنین محرومیت زدایی در بخش درمان را از مهم ترین اهداف اجرای طرح بیمه سلامت برشمرد و بیان کرد: افرادی که تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی و ۹۰ درصد هزینه‌های بیمارستانی شان رایگان است. و این مهم می تواند بخشی از دغدغه های مردم بویژه اقشا ضعیف را کاهش دهد.

نورسته با بیان اینکه نگاه بسیج و سپاه محرومیت زدایی در همه بخش ها را شامل می شود، افزود: در طرح بیمه سلامت کاهش هزینه های درمانی در بخش پزشکان متخصص هم تعریف شده است.

وی با بیان اینکه  مشارکت مردم در اجرای موفق طرح بیمه سلامت موثر است، گفت: در این طرح بسیجیان و گروهای جهادی از طریق مراجعه حضوری در منازل افراد و یا تماس تلفنی اطلاعات افراد بدون بیمه را دریافت می‌کنند. 

معاون اجتماعی سپاه قدس گیلان از افرادی که فاقد بیمه هستند خواست تا با معرفی خود به نواحی، پایگاه های بسیح و گروه های جهادی و همچنین دفاتر پیشخوان دولت، نسبت به ثبت نام در طرح بیمه سلامت اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha