۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۲۶
کد خبر: 84658564
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون دانشگاه پزشکی بوشهر: کمبود سِرُم در این استان وجود ندارد

بوشهر- ایرنا- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به قرار گرفتن در پیک ششم کرونا و افزایش میزان مصرف، محدودیت‌هایی در تامین سِرُم وجود دارد اما با تلاش و برنامه‌ریزی صورت گرفته در زمان حاضر در این زمینه کمبودی نیست.

یحیی رضایی روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تلاش شده به طور مرتب سِرُم مورد نیاز داروخانه‌ها و بیمارستان‌های استان بوشهر تامین و توزیع شود.

وی بیان کرد: براین اساس از آغاز پیک ششم شیوع کرونا تاکنون ۱۰۰ هزار عدد سِرُم از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای بیمارستان‌ها خریداری و ۱۵ هزار عدد نیز از سوی انجمن داروسازان تامین شده است.

رضایی یادآور شد: افزون براین به صورت میانگین هر هفته ۳۰ تا ۴۰ هزار عدد سِرُم نیز از سوی شرکت‌های داروسازی در بین داروخانه ها و مراکز بهداشتی و درمانی توزیع می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده در صورت گزارش هرگونه کمبودی در زمینه سِرُم از سوی داروخانه ها و بیمارستان‌ها بلافاصله میزان مورد نیاز تامین می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همچنین برخلاف پیک پنجم با توجه به اینکه بیشترین علائم اُمیکرون به صورت سرماخوردگی و درگیری ریه کمتر است در زمینه تامین داروهای تخصصی کرونا از جمله آمپول‌های رمدسیویر مشکلی در استان بوشهر وجود ندارد.

وی ادامه داد: همچنین داروهای عمومی نیز در داروخانه‌های این استان موجود است.     

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha