۳ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۱۳
کد خبرنگار: 926
کد خبر: 84658565
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارائه مجوز به متقاضیان بخش‌های خدماتی و گردشگری قشم تسهیل شود

  قشم- ایرنا- سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم  گفت: ارائه مجوز به متقاضیان بخش های خدماتی و گردشگری در این منطقه باید تسهیل و به موازات آن  پاسخگویی به شکایات نیز تقویت شود.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از سازمان منطقه آزاد قشم، افشار فتح الهی در ششمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر افزود: باید سامانه پاسخگویی به شکایات در خصوص نحوه خدمت‌رسانی در مبادی ورودی، گران فروشی، مشکلات و کمبود های مدنظر ساکنان و گردشگران راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد:  ایجاد سامانه و تخصیص یک شماره تماس به منظور دریافت شکایات و پیشنهادات ساکنان و گردشگران در موضوع نوع و نحوه خدمات ارائه شده است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم  تصریح کرد: شناسایی و ساماندهی خانه‌های استیجاری شخصی از جمله الزامات ارائه خدمات شایسته به گردشگران، بازسازی مکان‌های تفریحی و کمپ پارک ها و نظارت بر خدمات مکان‌های اقامتی از اولویت های اجرایی و عملیاتی ستاد اجرایی خدمات سفر است.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای تکریم گردشگران و مسافران افزود: مسوولان کمیته‌های ۱۲ گانه ستاد باید با حضور مستمر در حیطه مسوولیتی خود، به رفع کمبودها و مشکلات در حوزه‌های مرتبط اقدام کنند تا بتوانیم میزبانی شایسته برای میهمانان نوروزی جزیره باشیم.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha