به گزارش دوشنبه شب ایرنا از سازمان منطقه آزاد قشم، افشار فتح الهی در ششمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر افزود: باید سامانه پاسخگویی به شکایات در خصوص نحوه خدمترسانی در مبادی ورودی، گران فروشی، مشکلات و کمبود های مدنظر ساکنان و گردشگران راهاندازی شود.
وی ادامه داد: ایجاد سامانه و تخصیص یک شماره تماس به منظور دریافت شکایات و پیشنهادات ساکنان و گردشگران در موضوع نوع و نحوه خدمات ارائه شده است.
سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: شناسایی و ساماندهی خانههای استیجاری شخصی از جمله الزامات ارائه خدمات شایسته به گردشگران، بازسازی مکانهای تفریحی و کمپ پارک ها و نظارت بر خدمات مکانهای اقامتی از اولویت های اجرایی و عملیاتی ستاد اجرایی خدمات سفر است.
وی با اشاره به لزوم برنامهریزی دقیق برای تکریم گردشگران و مسافران افزود: مسوولان کمیتههای ۱۲ گانه ستاد باید با حضور مستمر در حیطه مسوولیتی خود، به رفع کمبودها و مشکلات در حوزههای مرتبط اقدام کنند تا بتوانیم میزبانی شایسته برای میهمانان نوروزی جزیره باشیم.
جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سالهای ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.
پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایههای خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدفهای ایجاد منطقه آزاد قشم است.
شهرستان قشم شامل جزیرههای قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آبهای خلیج فارس گسترده شده است.
نظر شما