۳ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۱۸
کد خبر: 84658582
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خبرهای انتظامی یزد/از کشف ۲ هزار قلم مواد محترقه تا ۴۳ هزار جفت کفش

یزد- ایرنا- رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی انتظامی استان یزد از کشف ۲ هزار قلم انواع موادمحترقه غیرمجاز در شهر یزد خبر داد.

سرهنگ "هادی رسائی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی پلیس استان با انجام اقدامات اطلاعاتی از فروش انواع مواد محترقه در شهر یزد مطلع شدند. 

وی ضمن اشاره به شناسایی محل موردنظر افزود: ماموران ضمن هماهنگی و اخذ مجوز قضائی در بازرسی از این محل ۲ هزار قلم انواع موادمحترقه خطرناک کشف و عامل فروش این اقلام را نیز دستگیر کردند. 

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان یزد با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شد خاطرنشان کرد: خانواده ها به منظور پیشگیری از حوادث ناگوار برای فرزندانشان، به توصیه های پلیس توجه کرده و چهارشنبه آخر سال را در کنار فرزندانشان باشند.

***

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: ماموران پلیس، ۹ سارق طلا و جواهر منازل مسکونی را در کمتر از ۴۸ ساعت دستگیر و ۲۰ میلیارد ریال اموال مسروقه از آنها کشف کردند.  

سردار "عباسعلی بهدانی فرد" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت طلا و جواهر از منازل مسکونی در شهر یزد، بررسی موضوع در دستور کار پلیس استان یزد قرار گرفت. 

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی استان یزد و شهرستان اردکان با کار اطلاعاتی گسترده، ۹ سارق حرفه ای را که در قالب ۳ باند، دست به سرقت زده بودند را شناسایی و آنها را دستگیر کردند. 

فرمانده انتظامی استان یزد با اشاره به انجام بازجویی های فنی و تخصصی گفت: متهمان در مواجهه با مدارک و مستندات قانونی پلیس، لب به سخن گشوده و تاکنون به ۱۰ فقره سرقت طلا، جواهر، وجه نقد و زیورآلات از منازل مسکونی در شهر یزد و چند شهرستان دیگر اعتراف کرده اند. 

سردار بهدانی فرد خاطرنشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان ۲۰ میلیارد ریال طلاجات و اموال مسروقه کشف که با دستور مقام قضائی تحویل مالباختگان شده است. 

وی با بیان اینکه سارقان پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند، افزود: همچنین ۳ دستگاه خودرو مربوط به سارقان که با پلاک جعلی در سطح کشور تردد داشتند توقیف و روانه پارکینگ شد. 

فرمانده انتظامی استان یزد در پایان ضمن قدردانی از همکاری خوب شهروندان با پلیس در ارتقای امنیت استان یزد خاطر نشان کرد: شهروندان به این نکته توجه داشته باشند که هنگام مسافرت یا ترک خانه از نگهداری طلا، وجه نقد در منزل خودداری کنند.

***

رییس پلیس فتا استان یزد از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی فروش لوازم خانگی در سایت‌های واسط خرید، از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد .  

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مرتضی ابوطالبی" در تشریح این خبر گفت: یکی از شهروندان با در دست داشتن شکوائیه قضایی به این پلیس مراجعه و مدعی شد اخیرا قصد خرید لوازم خانگی را داشته که آگهی با عنوان فروش لوازم خانگی ارزان با نام یکی از شهرهای غربی کشور مشاهده و پس از انتخاب کالای مورد نظر و پرداخت مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال بابت بیعانه، فروشنده از ارسال کالا خودداری و پاسخگوی تماس‌های وی نمی‌باشد. 

وی ادامه داد: برابر بررسی و اقدامات فنی، متهم در یکی از استان‌های غربی شناسایی شد و ضمن هماهنگی با مقام قضایی و با همکاری پلیس فتا استان مربوطه متهم دستگیر شد. 

رئیس پلیس فتا استان یزد افزود: متهم در تحقیقات به عمل آمده ضمن اقرار به جرم خود، انگیره خود از این عمل را مشکلات مالی عنوان ومتهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد. 

این مقام انتظامی با بیان اینکه برخی سودجویان از طریق آگهی‌های جعلی در فضای مجازی و جلب اعتماد از قزبانیان اقدام به کلاهبرداری می‌نمایند به کاربران توصیه کرد: قبل از هرگونه خرید، از صحت و سقم آگهی و کالای ارائه شده اطمینان حاصل کرده و مبلغ کالای خریداری شده را در محل بپردازند. 

وی تاکید کرد: شهروندان در خریدهای اینترنتی فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورند و جهت پیشگیری از خرید کالای معیوب، تقلبی و کلاهبرداری‌های احتمالی، خریدهای خود را فقط از وب سایت رسمی تولید کنندگان و یا نمایندگی‌های فروش انجام دهند. 

رئیس پلیس فتا یزد با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا استان زنجان بصورت ۲۴ ساعته آماده خدمت رسانی به شهروندان در حوزه جرایم سایبری می‌باشند، اظهار داشت : کاربران در صورت برخورد با موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

***

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: در بازرسی از یک انبار ۲۱ تن شکر احتکار شده کشف شد.  

سردار "عباسعلی بهدانی فرد" در گفت ‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، درباره این خبر اظهارکرد: در راستای مقابله با احتکار کالا، ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان یزد با اقدام اطلاعاتی از احتکار مقادیری شکر در یک انبار مطلع شدند. 

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات نامحسوس و اشراف اطلاعاتی، مکان دقیق نگهداری این کالاها را در شهر یزد شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی از محل بازدید کردند. 

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: ماموران در بازرسی انجام شده ۲۱ شکر احتکار شده را کشف که کارشناسان ارزش این محموله را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند. 

بهدانی فرد در خاتمه گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شد.

***

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: ماموران در بازرسی از یک انبار احتکار ۳۰ میلیارد ریال انواع کفش را کشف کردند.  

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "عباسعلی بهدانی فرد" درباره این خبر اظهارداشت: در راستای برخورد با مخلان نظام اقتصادی، ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان یزد با اقدامات اطلاعاتی از وجود محل احتکار کالاهای اساسی، مطلع شدند. 

وی ادامه داد: ماموران با تحقیقات میدانی مکان دقیق این انبار را در شهر یزد شناسایی و پس از اخذ مجوز قضائی از محل بازدید کردند. 

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: در بازرسی انجام شده ۴۳ هزار جفت انواع کفش احتکار شده کشف شد که کارشناسان ارزش آن را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند. 

سردار بهدانی فرد با بیان اینکه در این خصوص یک متهم دستگیر شد تصریح کرد: متهم قصد داشت با سوء استفاده از وضعیت اقتصادی و نزدیکی به شب عید، این کالاها را به قیمت های بالاتری عرضه و به فروش برساند که به مقامات قانونی معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha