۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۰۸
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84659089
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چشمه آبگرم ایوب در خراسان شمالی بازسازی شد

۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۰۸
کد خبر: 84659089
چشمه آبگرم ایوب در خراسان شمالی  بازسازی شد

بجنورد- ایرنا- مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بجنورد گفت: طرح بازسازی چشمه آبگرم این شهرستان با هزینه ۱۴ میلیارد ریال تکمیل شد و پس از پایان همه‌گیری ویروس کرونا به بهره‌برداری می‌رسد.

علی داوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح بازسازی چشمه آبگرم ایوب از سال ۱۳۸۶ آغاز شد که ساخت ۲ استخر آبگرم، زیرسازی و آسفالت یک کیلومتر از راه دسترسی، لوله کشی آب شرب، خرید کانکس و ساخت ۲ سکوی آب شرب از جمله فعالیت های عمرانی برای بازسازی این چشمه تاریخی است.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بجنورد در ادامه افزود: امسال ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت آثار تاریخی این شهرستان اختصاص یافت که مرمت آینه خانه مفخم و بافت تاریخی سبزه میدان بجنورد در اولویت قرار دارند.

آب گرم ایوب در دهستان گیفان در ۸۶ کیلومتری شمال بجنورد و روی تپه‌ای به ارتفاع ۳۰۰ متر از سطح دره گیفان واقع شده است  و تنها آب گرم طبیعی موجود در استان است که از دیر باز زائران و مسافرانی را از دور و نزدیک به سمت خود می‌کشاند.

این چشمه شکل یک استخر(حوض) با مساحت ۴۵۹ متر مربع می باشد و عمق متوسط آن در حدود یک و نیم متر است، در گوشه ضلع شمالی استخر نیز، چشمه آب سرد وجود دارد که به خوبی سردی آب در این قسمت احساس می شود.

چشمه‌ و آب ‌گرم ایوب ‌پیامبر (ع) در این میان، جزو ۶ چشمه‌ آب‌گرم برتر کشور و یک منطقه‌ نمونه‌ گردشگری است که روستا بیشتر اعتبار خود را از آن گرفته است  و بیشتر به دلیل خواص زیادی که برای درمان و التیام بیماری‌های پوستی دارد.

در حاشیه استخر آبگرم، مقبره ای وجود دارد که اهالی آن را منسوب به ایوب پیغمبر (ع) می دانند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha