۶۳۰ میلیارد ریال برای بهره‌برداری از بزرگراه ارومیه – سرو هزینه می‌شود

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: بزرگراه بین‌المللی ارومیه‌ - سرو به عنوان یکی از محورهای منشعب از کریدور بزرگراهی غرب کشور برای بهره‌برداری کامل به ۶۳۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز دارد.

سیدمحسن حمزه‌لو روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برای اجرای این طرح تاکنون پنج هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است اظهار داشت: با برنامه‌ریزی انجام شده این طرح به شکل بزرگراهی آماده بهره‌برداری است و براساس برنامه ریزی انجام شده، تا پایان سال ۶ کیلومتر باقی مانده نیز افتتاح شود.

وی با اشاره به اینکه به زودی بهره‌برداری کامل از این جاده ترانزیتی محقق می‌شود، ادامه داد: طی روزهای گذشته نیز تقاطع غیرهمسطح زیرگذر نازلو و سه کیلومتر از بزرگراه بین‌المللی ارومیه_ سرو بازگشایی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی بیان کرد: همچنین جهت حذف نقاط پرحادثه و تسهیل در رفت‌وآمد روستاییان سه دستگاه دوربرگردان و یک دستگاه زیرگذر نیز در این مسیر احداث می‌شود.

حمزه‌لو ادامه داد: با توجه به این‌ که یک چهارم پایانه‌های کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد، ضرورت توسعه و تامین زیرساخت‌های لازم برای پایانه‌های مرزی به ویژه پایانه مرزی سرو در راستای توسعه پایدار و گسترش مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه، موضوع مهمی به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بر همین اساس تکمیل محور ترانزیتی ارومیه - سرو در دستور کار مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: این بزرگراه به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ و ملی محسوب می‌شود و نقش این بزرگراه در ترانزیت خارجی و اتصال مرکز کشور از طریق آزادراه تهران - تبریز - بزرگراه شهید کلانتری به گمرک سرو موجب شده تا اتمام این پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.

 حمزه‌لو بیان کرد: کاهش مسافت، ارتقای سطح ترانزیت بار و مسافر و اهمیت اقتصادی از مزایای مهمی است که با بهره برداری از این بزرگراه تحقق پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: توسعه مبادلات اقتصادی کشورهای ایران و ترکیه، رونق صنعت گردشگری و کاهش سوانح جاده‌ای از مهم ترین مزایای توسعه این بزرگراه است.

به گزارش ایرنا، این محور یکی از محورهای آنتنی و منشعب به کریدور بزرگراهی غرب کشور است و تکمیل تعریض و بهسازی آن، زمینه جهش در حجم مبادلات تجاری منطقه را فراهم می‌کند؛ پیش‌بینی‌ می‌شود، امسال شاخص توسعه راه‌های آذربایجان‌غریی جهش چشم‌گیری داشته باشد.

عملیات احداث و بهسازی بزرگراه ارومیه - نازلو - سرو از دهه ۸۰ شروع شده بود که با توجه و توسعه راه‌های ارتباطی اتمام این طرح با جدیت پیگیری می‌شود.

آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha