سرمایه­‌گذاری‌ مردم در طرح‌های زیربنایی از مالیات معاف شد

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که سرمایه­‌گذاری مردم در انواع طرح‌های زیربنایی که از طریق سازمان بورس انجام می‌شود از پرداخت مالیات و عوارض معاف شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در جلسه علنی نوبت بعدازظهر روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزییات بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱، نمایندگان با بند الحاقی(۳) تبصره (۴) ماده واحده موافقت کردند.

بر اساس بند الحاقی ۳ به منظور فراهم­ ساختن زمینه سرمایه­‌گذاری عموم مردم در انواع طرح(پروژه)‌های زیربنایی و طرح‌های تملک دارایی­‌های سرمایه­‌ای، حمل و نقل و تولیدی صنعتی و کشاورزی و نیز تشویق فرهنگ سرمایه­‌گذاری غیرمستقیم، هرگونه نقل و انتقال دارایی به/ از صندوق­‌های سرمایه­‌گذاری طرح(پروژه) که پذیره‌­نویسی آنها با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌­شود، از پرداخت هرگونه مالیات و عوارض نقل و انتقال معاف می‌­باشد.

مالیات نقل و انتقال و سود ایجادی در شرکت‌های مؤسس،ناشی از انتقال آورده غیرنقدی به شرکت‌های سهامی عام در شرف تأسیس که به منظور ایجاد و تکمیل طرح(پروژه)های تولیدی صنعتی و کشاورزی، زیربنایی و طرحهای تملک دارایی­‌های سرمایه‌­ای و حمل و نقل شکل می­‌گیرد و مجوز عرضه عمومی و تأسیس آن از سازمان بورس و اوراق بهادار أخذ می­‌گردد، مشمول مالیات به نرخ صفر می‌­باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha