۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۲۴
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84659522
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری نمایشگاه بهاره در خراسان جنوبی ممنوع است

بیرجند - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور برگزاری هرگونه نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از جمله نمایشگاه بهاره امسال در سراسر کشور از جمله این استان ممنوع است.

عباس جرجانی روز سه‌شنبه در کارگروه تنظیم بازار استان افزود: در سال‌های گذشته در فصول مختلف از جمله پاییز و بهار نمایشگاه عرضه مستقیم کالاها برگزار می‌شد اما امسال عملا امکان برگزاری این نمایشگاه وجود ندارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در این نشست اظهار داشت: از ابتدای مهر امسال تا ۲۸ بهمن، هزار و ۷۷۵ تن برنج تنظیم بازار در پنج مرحله در استان توزیع شده است.

مهدی جعفری افزود: همچنین در مرحله ششم نیز (بهمن ماه)۳۷۵ تن برنج هندی توزیع شده و ۱۷۰ تن برنج تایلندی نیز در حال جذب سهمیه و توزیع است.

وی مجموع تولید تخم مرغ در استان را در پنج ماه اخیر ۱۱ هزار و ۲۹۳ تن اعلام و افزود: مصرف ماهانه تخم مرغ در استان ۹۰۰ تن است که مازاد تولید با مجوز دامپزشکی استان به استان‌های مجاور ارسال می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون ۳۲ میلیون و ۶۸۳ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا روز گذشته ۳۸ هزار و ۸۵۶ تن گوشت مرغ در استان استحصال شده که ۱۶ هزار و ۸۳۵ تن در داخل توزیع و ۲۲ هزار و ۲۱ تن نیز به خارج استان ارسال شده است.

جعفری با بیان اینکه در چند ماه اخیر ۱۰۰ تن مرغ منجمد در استان توزیع شده است، ادامه داد: ۴۰ تن دیگر مرغ منجمد به اضافه ۴۰ تن گوشت گوساله منجمد نیز در حال توزیع است.

وی یادآور شد: از ۱۰ آذر تا ۲۸ بهمن ماه ۱۹ هزار و ۱۸۴ مورد بازرسی در استان انجام شده است؛ همچنین در این مدت هزار و ۸۲۵ مورد تخلف به ستاد خبری ۱۲۴ اعلام شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: ارزش ریالی تخلفات معرفی شده به تعزیرات حکومتی ۵۸ میلیارد ریال است و بیشترین تخلف معرفی شده به تعزیرات در حوزه آرد و نان و در زمینه گرانفروشی، عرضه خارج از شبکه، کم‌فروشی و رعایت نکردن ساعت پخت و تعطیلی غیرمجاز بوده است.

جعفری اظهار داشت: در زمینه اختفاء و عرضه کالا خارج از شبکه نیز ۱۰۰ میلیون ریال تخلف شناسایی شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی هم گفت: ۴۰۰ تن سیب شب عید از ۲ نوع زرد و قرمز به استان حمل و در دو سردخانه بیرجند و فردوس ذخیره‌سازی شده است.

وحید ضیائیان احمدی با بیان اینکه: ۴۰۰ تن پرتقال برای شب عید در استان تامین خواهد شد، اضافه کرد: اکنون در حال خرید پرتقال تامسون از شمال کشور هستیم که در ادامه تامین و به استان حمل خواهد شد.

وی بیان کرد: ۱۰۰ تن سیب و ۱۰۰ تن پرتقال هم سهمیه ذخیره ملی داریم که در صورت نیاز به استان منتقل خواهد شد.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی عنوان کرد: قیمت هر کیلوگرم پرتقال درب باغ ۱۴ هزار تومان است اما بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار قیمت‌ها تعیین و عرضه خواهد شد.

وی افزود: میوه‌های تنظیم بازار شب عید از جمله سیب و پرتقال همه ساله با ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر از قیمت بازار عرضه می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha