کارشناس حقوق بشر خواستار توقف عرضه سلاح به میانمار شد

تهران- ایرنا - تام اندروز گزارشگر ویژه میانمار از شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو خواست مانع فروش سلاح به ارتش و حکومت میانمار شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای سازمان ملل، کارشناس مستقل سازمان ملل در امور حقوق بشر در میانمار گفت: صادرات سلاح به حاکمان نظامی میانمار از سوی  کشورهای عضو سازمان ملل باید متوقف شود.

تام اندروز گزارشگر ویژه میانمار، در گزارشی به شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو تاکید کرد که این سلاح ها علیه غیرنظامیان استفاده شده است. وی همچنین خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل برای رای گیری درباره قطعنامه ممنوعیت این تجارت شد.

وی گفت: من از کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل که با کشتار غیرنظامیان در میانمار مخالفند، می‌خواهم قطعنامه‌ای برای توقف آن ارائه کنند.

اندروز گفت: «اینکه سلاح‌هایی که برای کشتن غیرنظامیان استفاده می‌شوند دیگر نباید به میانمار منتقل شوند، قابل انکار نیست.» وی در بیانیه خود افزود «توقف جنایات وحشیانه حکومت نظامی میانمار با مسدود کردن دسترسی آنها به سلاح آغاز می شود. هرچه دنیا بیشتر تأخیر کند، افراد بی گناه بیشتری از جمله کودکان در میانمار خواهند مرد.» اندروز اسراییل، روسیه و صربستان را به عنوان کشورهایی معرفی کرد که از زمان به دست گرفتن قدرت توسط ارتش میانمار در کودتای زمستان گذشته، به حاکمان نظامی میانمار تسلیحات می‌رسانند. به گفته وی این سلاح ها شامل جت های جنگنده، خودروهای زرهی، راکت و توپخانه است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha