۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به لرستان اختصاص یافت

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: ۷۸۰ میلیارد تومان در راستای اجرای مصوبات عمرانی و اقتصادی سفر ۱۹ آذر رییس جمهور و هیات دولت به این استان اختصاص یافت.

"فرهاد زیویار" روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این رقم به صورت نقدی از محل سفر رییس جمهور به لرستان تامین شده است و تا پایان سال نیز یک مرحله دیگر اعتبارات جدید اعلام خواهد شد.

وی اظهار داشت: هفت هزار و ۹۳۷ میلیارد تومان برای اجرا یا تکمیل ۱۷۰ طرح در سفر ۱۹ آذر رییس جمهور و هیات دولت به این استان مورد توافق قرار گرفته است.

زیویار ادامه داد:  این سفر حاصل بیش از ۲ ماه کار کارشناسی، رفت و آمد کارشناسان نهاد ریاست جمهوری به استان و برنامه ریزی با دستگاه های اجرایی بود.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۸۰ مصوبه سفر با ادغام برخی موارد به ۱۷۰ مورد تجمیع شده است اظهار داشت: با توجه به بررسی های انجام شده تعداد و رقم مصوبات پیشنهادی مربوط به لرستان از سایر استان هایی که سفر به آنها صورت گرفته بیشتر است.

وی تصریح کرد:‌ در این سفر ۶ هزار و ۷۵۳ میلیارد تومان اعتبار عمرانی،۷۷۲ میلیارد تومان تسهیلاتی و ۴۱۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری از جانب استان مورد توافق قرار گرفت که فرآیندهای لازم برای تصویب نهایی آنها در حال پیگیری است.

زیویار تاکید کرد: طرح های عمرانی و اقتصادی استان باید دسته‌بندی شود و پیگیری آن براساس ملی و استانی صورت گیرد همچنین طبق دستورالعمل ۲ کمیته عمرانی و اقتصادی برای پیگیری مصوبات سفر تشکیل، بررسی و دنبال شده است و فعالیت می کند.

وی ادامه داد: بخشی از مصوبات سفر نتیجه جلسات کارشناسی است، برخی دیدار با معاونان اجرایی یا اول رییس جمهور، تعدادی نتیجه مستقیم حضور آیت الله رییسی در استان و یا وزرا و نمایندگان وی در اعزام به مناطق مختلف لرستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha