دردسرهای حفاری فاضلاب برای شهروندان کرمان/شهرداری:ما نقش نظارت کلی داریم

کرمان - ایرنا - اجرای پروژه فاضلاب اگرچه برای توسعه شهر مزایای خودش را دارد اما گرفتاری‌های حفاری ناشی از احداث پروژه در کوچه ها و خیابان های شهر کرمان و نیز ترمیم آسفالت خود به یک مساله تبدیل شده و این درحالی است که شهرداری نیز می‌گوید که فقط نقش نظارت کلی دارد.

به گزارش ایرنا اجرای پروژه فاضلاب شهری در شهر کرمان و چند شهر دیگر این استان از سال گذشته با مشارکت بخش خصوصی شروع شده است و آنطور که مسئولان وعده داده اند این پروژه در شهر کرمان طی پنج سال آینده تمام خواهد شد.

حفاری این پروژه در خیابان ها و معابر باعث بروز مشکلاتی برای تردد شهروندان می شود و این درحالی است که هر از گاهی شاهد گلایه ها از روند کند اجرای آنها یا ترمیم بموقع آسفالت و معابر نیز هستیم.

شهردار کرمان که چندی پیش اعلام کرده بود قرارداد ناشی اجرای این پروژه با شهرداری نواقصی دارد اعلام کرده که مردم اعتراض هایی دارند و نظارت ها را تشدید کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، سعید شَعرباف روز چهارشنبه با تأکید بر اهمیت سرعت اجرای پروژه فاضلاب شهر کرمان گفت: مردم در برخی مناطق اجرای این پروژه اعتراضاتی دارند و در این راستا نظارت‌ها را تشدید کرده‌ایم.

وی افزود: بنا به قراردادی که با شرکت مربوط برای اجرای فاضلاب شهری در کرمان منعقد شده، تمامی عملیات حفر و آسفالت به‌صورت متمرکز بر عهده پیمانکاران این شرکت است.

مجوز حفاری جدید نمی دهیم

شعرباف ادادمه داد: در صورتی که آسفالت مجدد هر یک از پیمانکاران اجرای فاضلاب مشکل داشته باشد، مجوز حفاری جدید صادر نخواهیم کرد.

شهردار کرمان با اشاره به پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌ای که در زمینه آسفالت پس از حفاری برای شرکت تعریف شده است، خاطرنشان کرد: با این وجود حداقل طی سه ماه گذشته شاهد بودیم که برخی از این موارد رعایت نمی‌شود، اما شهرداری فقط نقش نظارت کلی را در این خصوص بر عهده دارد.

وی بیان کرد: به‌دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های مربوطه، در چند مقطع، مجوزهای حفاری را برای شرکت های پیمانکاری صادر نکردیم و حتی در یک بازه‌ زمانی ضرر مالی قابل توجهی به این شرکت وارد شد اما سخن مسئولان شرکت این است که کارگاه بزرگی در شهر کرمان ایجاد شده و پروژه ملی است.

شَعرباف با تأکید بر اینکه این پروژه باید با حداقل مشکل برای مردم اجرا شود، ادامه داد: با اخذ تعهدات مختلف و با اضافه کردن ناظرانی از مردم و شورای شهر، مجوزهایی را به‌صورت محدود برای حفاری صادر و با صراحت اعلام کردیم در آسفالت هر یک از پیمانکاران مشکل وجود داشته باشد مجوز حفاری جدید صادر نخواهیم کرد.

وی عنوان کرد: درخواست‌مان این است که با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و افزایش تردد شهروندان در سطح شهر، حداقل در معابر کلیدی، عملیات حفاری انجام نشود.

شهردار کرمان با بیان اینکه در شرایط عادی هم در زمینه آسفالت شهر کرمان دچار مشکل هستیم، به نیاز حیاتی شهر کرمان به ۲.۵ میلیون مترمربع آسفالت در معابر اصلی شهر اشاره کرد و افزود: این حفاری‌ها بعضاً موجب کاهش کیفیت آسفالت موجود شده است.

شَعرباف ادامه داد: اجرای پروژه فاضلاب همچنین موجب توقف اجرای عملیات آسفالت شهرداری در معابری شده که قرار است فاضلاب در آنها اجرا شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha