۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۰۶
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84661362
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

توزیع مرغ و گوشت منجمد  در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد -ایرنا- معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشارزی چهارمحال و بختیاری از آغاز توزیع مرغ و گوشت منجمد در سراسر استان به منظور تنظیم بازار از روز پنجشنبه پنجم اسفندماه خبر داد.

خالد طاهری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح در هر شهرستان تعدادی عامل فروش به پشتیبانی امور دام سازمان جهادکشاورزی معرفی شده است که توزیع گوشت و مرغ منجمد را به قیمت تعاونی انجام دهند.

به گفته وی، فروشگاه‌های رفاه، اتکا و سایر فروشگاه‌های مصرف کارکنان دولت و عوامل توزیع در سطح شهرها و روستاها گوشت و مرغ منجمد را توزیع می‌کنند که قیمت هر کیلو گوشت گوساله منجمد برزیلی کارتنی بین ۹۵ هزار تا ۱۳۵هزار تومان و هر کیلوگرم مرغ منجمد به قیمت ۲۰ هزار تومان توزیع می‌شود.

وی افزود: در این طرح ۱۸۰ تن مرغ منجمد و ۶۰ تن گوشت گوساله منجمد برزیلی به منظور تنظیم بازار و تامین گوشت قرمز و مرغ منجمد و همچنین کاهش قیمت گوشت قرمز و مرغ گرم در بازار توزیع خواهد شد.

طاهری به فعال شدن سامانه توزیع کالای اساسی به صورت هوشمند در استان اشاره  کرد و گفت: هم‌اکنون توزیع هوشمند کالاهای اساسی از جمله برنج، روغن و تخم‌مرغ فراهم شده است اما به دلیل نبود زیرساخت‌ها از جمله یخچال برای ذخیره گوشت و مرغ امکان توزیع هوشمند گوشت و مرغ در استان فراهم نشده است.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۲۱۲ واحد مرغداری با ظرفیت چهار میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه در استان فعال است و به صورت دوره‌ای فعالیت دارند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha