آمار پرونده‌های ورودی به سازمان قضایی نیروهای مسلح پایین است

خرم‌آباد - ایرنا - رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: وقوع جرم و آمار پرونده‌ وارده جرائم به این سازمان، باتوجه به مکتبی و متعهد بودن نیروهای مسلح بسیار پایین است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از شعب دادگاه و دادسرا قضایی لرستان اظهار کرد: با این وجود، این آمار مطلوب نبوده و بر اساس بند پنجم اصل ۱۵۶ قانون اساسی در امر پیشگیری از وقوع جرم، میزان وقوع برای حفظ حقوق شهروندی باید کاهش یابد.

وی افزود: موجودی پرونده ها در سازمان قضایی نیروهای مسلح رو به کاهش است و پرونده های اندک موجود نیز سالانه کمتر می شود که در لرستان نیز میزان مختومه شدن پرونده ها در دادگاه امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۱۲ درصد بوده و در برخی شعب هم به صفر رسیده است .

وی همچنین اضافه کرد: امروز امنیت کشور مرهون ایثار و فداکاری نیروهای مسلح است و به لطف ایثار این نیروها از ضریب امنیت بالایی برخوردار هستیم.

وی با بیان اینکه امنیت در منطقه آشوب زده معنا ندارد ادامه داد: امنیت امروز کشور مرهون آگاهی و رصد مردم فهیم است که اجازه ورود دشمن را نمی دهند همچنین حراست نیروهای مسلح از مرزهای جمهوری اسلامی و فرماندهی داهیانه مقام معظم رهبری که قبل از دشمن برنامه آنان را رصد و نقش برآب می کند در امنیت کشور بسیار موثر است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: این سازمان به عنوان یک دستگاه حاکمیتی باید از لحاظ ساختاری و محیط، مطابق شئونات نیروهای مسلح باشد که از مسوولین استان جهت تامین زمین برای احداث ساختمان جدید تشکر می کنم.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان بیان کرد: به دنبال برطرف کردن معضلات هستیم که در این راستا بودجه خوبی پیش بینی شده است و امید می رود سال ۱۴۰۱ به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد تا بتوانیم عملیات اجرایی ساختمان قضایی نیروهای مسلح را در لرستان به اتمام برسانیم.

وی اظهار کرد: اکنون سازمان قضایی نیروهای مسلح لرستان در یک واحد مسکونی با فضای کوچک در حال خدمت رسانی است که حتی فضای کافی برای نشستن ارباب رجوع را ندارد اما خوشبختانه میزان رضایتمندی مردم از این سازمان از ۱۰۰ نمره ۹۶ می باشد که از تمامی مسوولان کمال قدردانی را دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha