نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - دستور کار جلسه امروز پنجشنبه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کرمانشاه، بررسی مصوبه جنجالی شورای شهر کرمانشاه درباره جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ بود؛ رویدادی که سبب عصبانیت استاندار و ابراز نارضایتی او از نحوه اداره شهر شد. (ویدیو: علیرضا مولوی)

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه دراین‌باره با اشاره به مصوبه شورای شهر کرمانشاه برای افزایش جریمه‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری گفت: شورای شهر این جرایم را از ۱۰۰ تا ۳۰۰  درصد افزایش داده و آن را عطف به ماسبق کرده ‌است یعنی تمام پرونده‌های موجود از فروردین‌ماه تاکنون را هم دربر می‌گیرد.

«کیوان کاشفی» افزود: این افزایش جرایم سبب رکود در صنعت ساخت‌وساز مسکن و افزایش قیمت آن می‌شود که لازم است پیگیری و اصلاح شود.

«حجت‌الله موسوی اجاق»، عضو شورای شهر کرمانشاه هم با تایید این‌موضوع عنوان کرد: افزایش جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری افزایش چشمگیری داشته که بدون ضابطه است و سبب لطمه به اشتغال‌زایی در بخش ساخت‌وساز مسکن می‌شود.

شهردار کرمانشاه اما با دفاع از مصوبه شورای شهر اظهار کرد: قیمت مسکن در شهر کرمانشاه از سال ۹۶ تاکنون بیش‌از ۵۰۰ درصد افزایش پیدا کرده‌ درحالی‌که جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ هرگز مطابق با این روند افزایش پیدا نکرده و این‌موضوع سبب گسترش تخلفات در بخش ساخت‌وساز شده‌است.

«نادر نوروزی» اضافه کرد: طبق مصوبه اخیر بیشترین افزایش جرایم بخش تجاری نسبت ‌به گذشته ۱۰۷ درصد و در بخش مسکونی ۱۲۹ درصد بوده ‌است که در مقابل افزایش ۵۰۰ درصدی نرخ مسکن طی چهار سال اخیر اندک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha