۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۴۵
کد خبر: 84661929
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زیرساخت‌های گردشگری نیر و هیر تکمیل می‌شود

۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۴۵
کد خبر: 84661929
زیرساخت‌های گردشگری نیر و هیر تکمیل می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از اختصاص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری شهرستان‌های هیر و نیر باهدف استقبال و پذیرایی شایسته و متفاوت از میهمانان نوروز ۱۴۰۱ خبرداد.

به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز پنجشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر که با حضور شهرداری‌ها و اعضای شورای اسلامی شهرهای هیر و نیر برگزار شد ، افزود: با واکسیناسیون و مهار بیماری کرونا و فعال شدن دوباره ستاد خدمات سفر انتظار می‌رود پس از گذشت ۲ سال با سونامی سفر مسافران نوروزی مواجه شویم بنابراین باید تمهیدات لازم برای میزبانی و پذیرایی شایسته از مسافران و گردشگران نوروزی به عمل آید.

او به اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های جاده دسترسی به پل معلق شیشیه‌ای شهرستان نیر اشاره کرد و افزود: ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیز به مجموعه گردشگری بولاغلار، ساخت مجتمع‌های رفاهی و سرویس بهداشتی و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرستان‌ نیر اختصاص خواهد یافت.

فلاحی با تاکید بر لزوم همکاری، همراهی و یاری تمام اعضای ستاد احرایی خدمات سفر بویژه شهرداری‌ها به عنوان چشم و چراغ شهر برای استقبال و پذیرایی شایسته و متفاوت از میهمانان نوروزی، خواستار پاک‌سازی، تنظیف شهری و آماده‌سازی سیما و منظر شهری این ۲ شهرستان به دلیل واقع شدن در ورودی های استان شد.

وی بیان کرد: قرار است در ورودی‌های هر شهرستان نمایشگاه معرفی جاذبه‌های گردشگری دیگر شهرهای استان برای آشنایی مسافران نوروزی با جاذبه‌های گردشگری آن شهر و سفر به آنجا برگزار شود.

شهرستان نیر در ۲۷ کیلومتری جنوب غربی اردبیل قرار دارد ، شهر هیر هم در قسمت جنوبی شهرستان اردبیل قرار دارد. این شهر در مسیر جاده اردبیل ، خلخال واقع شده است.

نخستین پل معلق تمام شیشه‌ای قوسی شکل ایران دی ماه سال ۱۳۹۸ همزمان با سفر رییس‌جمهوری به استان اردبیل در شهر هیر افتتاح شد ، پل شیشه‌ای شهر هیر در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل احداث شده است.

هیر به همراه روستاهای اطراف، محل مهم استحصال گیلاس در استان اردبیل به شمار می‌رود و دارای باغات گیلاس است.

در این منطقه سرسبز که در دامنه غربی کوه‌های باغرو واقع شده همه ساله انواع گیلاس با ارقام محلی و تکدانه مرغوب کشت می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha