نخست وزیر پاکستان با ابراز تاسف از جنگ اوکراین برلزوم حل دیپلماتیک بحران تاکید کرد

اسلام‌آباد - ایرنا - نخست وزیر پاکستان در دیدار با رئیس جمهوری فدراسیون روسیه با ابراز تاسف از درگیری با اوکراین بر لزوم دیپلماسی برای توقف جنگ تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از منابع رسمی پاکستان، «عمران‌خان» روز پنجشنبه طی دیدار رسمی با «ولادیمیر پوتین» در کاخ کرملین پیرامون روابط پاکستان و روسیه، وضعیت افغانستان، جنوب آسیا، روابط اسلام‌آباد با دهلی‌نو و پدیده اسلام‌هراسی رایزنی کرد.

دفتر نخست وزیری پاکستان ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای درباره محورهای مذاکره عمران‌خان و پوتین اعلام کرد: نخست وزیر پاکستان با ابراز تاسف از آخرین تحولات بین روسیه و اوکراین، گفت که امیدواریم دیپلماسی بتواند از درگیری نظامی جلوگیری کند.

وی تاکید کرد: درگیری به نفع هیچ طرفی نیست و کشورهای در حال توسعه همیشه در صورت درگیری بیشترین ضربه را از نظر اقتصادی می‌بینند.

عمران‌خان افزود: پاکستان معتقد است اختلافات باید از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی حل و فصل شود.

عمران‌خان ابراز نگرانی از روند رو به رشد افراط گرایی و اسلام هراسی در جهان، بر لزوم هماهنگی و همزیستی ادیان تاکید کرد.

وی با قدردانی از درک پوتین نسبت به احترام و حساسیت هایی که مسلمانان نسبت به پیامبر اکرم (ص) قائل هستند، هماهنگی بین ادیان و احترام به همه ادیان را برای صلح و هماهنگی در درون و بین جوامع ضروری دانست.

نخست وزیر پاکستان بر ضرورت رسیدگی به بحران انسانی و جلوگیری از فروپاشی احتمالی اقتصادی در افغانستان تاکید کرد. وی افزود که اسلام‌آباد به همکاری با جامعه جهانی برای یک افغانستان باثبات، صلح آمیز و مرتبط ادامه خواهد داد.

وی بر همکاری و هماهنگی مستمر پاکستان و روسیه در مجامع مختلف بین المللی و منطقه‌ای از جمله سازمان همکاری شانگهای تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha