گروه هفت در صورت بروز «اختلال» در زمینه انرژی آماده مداخله است

تهران- ایرنا- کشورهای عضو گروه هفت در بیانیه ای اعلام کردند که در صورت بروز اختلال در عرضه انرژی تحت تاثیر بحران اوکراین، «آماده اقدام» هستند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، سران هفت کشور صنعتی جهان در پایان نشست امروز (پنجشنبه) خود در یک بیانیه مطبوعاتی مشترک عنوان کردند: ما طرفدار (...) ثبات منابع انرژی جهان هستیم و آماده ایم در صورت لزوم برای مقابله با اختلالات احتمالی اقدام کنیم.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که روسیه یکی از تامین کنندگان اصلی گاز و نفت اروپا و اوکراین نیز یک کشور ترانزیتی در بخش انرژی است.

با آغاز عملیات امروز نظامیان روس در اوکراین، بازار بورس در سطح جهان و نرخ اوراق قرضه آمریکا به‌شدت کاهش و قیمت دلار، نفت و طلا افزایش یافت.

بهای نفت از بشکه‌ای ۱۰۰ دلار فراتر رفت

قیمت نفت برنت پس از اعلام این اقدام نظامی روسیه در خاک اوکراین و به دلیل نگرانی ها از درگیری جنگ تمام عیار در شرق اروپا تا ۱۰۰ دلار و ۴ سنت افزایش یافت.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد امروز (پنجشنبه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد.

مسکو اعلام کرده‌ است که مراکز نظامی را در اوکراین هدف قرار داده‌ است؛ در شرایطی که اروپا بعد از جنگ دوم جهانی شاهد رویارویی نظامی مستقیم بین دو کشور نبوده است، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این روزها را ساعات تاریک اروپا خواند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha